Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

EL34 rør!! noen som har peiling??


morten

Anbefalte innlegg

På tide å skifte ut røra på ampen min. Koch multitone 50, 2x12jensen

Jeg har egentlig lite peiling på rør, men det finnes jo en drøss av forskjellige typer der ute.. noen som vet hvilke rør som er best?

Vet de bruker Groove tubes i Matchless osv.. noen andre merker?? noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
På tide å skifte ut røra på ampen min. Koch multitone 50, 2x12jensen

Jeg har egentlig lite peiling på rør, men det finnes jo en drøss av forskjellige typer der ute.. noen som vet hvilke rør som er best?

Vet de bruker Groove tubes i Matchless osv..  noen andre merker?? noen som vet?

Bestill fra Bob hos Eurotubes. Der har du fyr med peiling på rør. å røra hans låter knall. Kjører 6l6 og 83ecc rør i boogien min. De utkonkurerer glatt mesa og ruby rør som jeg har hatt i før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har nå skifta røra i ampen min fra Ruby EL34 til Sovtek 6L6.

Selve sounden i forsterkeren ble nesten lik, men noe finere og bløtere reinlyd. Vrengkanalene mistet lit power synes jeg, og måtte kjøre opp volumet lit mere for å få samme nivå som med EL34 røra. Ellers fungerte de helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 7 months later...
Morten, Koch bruker kodete rør, så hvis du finner ut hvilken type rør det er i din amp, kan sikkert tre45 skaffe slike til deg:)
Å nei, du! Det hadde vært alt for enkelt, praktisk og rimelig for oss! "Service"mannen på TRE45 hadde ikke hørt om at Koch merket rørene sine (!), så der må selvsagt forsterkeren inn på service i stedet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei Eystein! jeg er forresten Morten Brattås fra Fannrem..

har skifta røra i Kochen til 6L6 (på Tre-45) ble rundere clean, men tapte lit av trøkket på gain siden.Tror ikke jeg har kommet til å hørt forskjellen på kodete rør og "uoriginale" uansett... kansje inne på gutterommet på lavt volum... men det har egentlig liten betydning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge du bytter ut rørene med samme merke og type, skal det ikke være nødvendig å justere bias... men det kan lønne seg allikevel.. vet jo aldri om de faktisk er helt like...

Ingen rør (eller elektroniske komponenter) er 100% Like. Alle har en viss toleranse, så du bør justere bias etter bytte av rør. (poweramprør)

Jeg liker JJ rør veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten, Koch bruker kodete rør, så hvis du finner ut hvilken type rør det er i din amp, kan sikkert tre45 skaffe slike til deg:)
Å nei, du! Det hadde vært alt for enkelt, praktisk og rimelig for oss! "Service"mannen på TRE45 hadde ikke hørt om at Koch merket rørene sine (!), så der må selvsagt forsterkeren inn på service i stedet.

Halloen!! Vet ikke om du husker det, men jeg sendte deg en mail for et par år siden, jeg spurte deg om din Powertone. Jeg endte opp med å kjøpe en. Og for et par måneder siden fant jeg ut det samme som du..De bytter ikke til (Koch)matchede rør..

Kanskje man skulle sendt Koch en mail på dette her? :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.