Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pink Floyd


Anders

Anbefalte innlegg

Heh sjekket ut noen greier på nettet. Hørt rykter om at Hotel California av Eagles skulle (i tillegg til å inneholde påståtte satanistiske referanser) også ha et satanistisk budskap om man spilte sangen baklengs. Søkte litt på nettet og fant en side som eg ikkje husker adressen på akkurat no (skal finne den og lage egen post). Der var flere sangen med baklengsbudskap på, og pink floyd låten eg nevnte ovenfor stod også på siden, måtte teste det ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...

Jeg synes at Pink Floyd fra dag en var en nedoverbakke. De to første singlene "Arnold Layne" og "See Emily Play" er definitivt det tøffeste.

Men nedoverbakken beror på min personlige smak, jeg skal være enig i at More, Atom Heart Mother, Meddle, Dark Side of the Moon og Wish You Were Here er musikalsk knallbra skiver, men de mangler noe av det naive og råe som jeg liker fra deres tidlige periode.

Bandet jeg spiller i, Bulldog, har laget en ganske annerledes coverversjon av Emily:

http://snotpope.com/mp3/bulldog_emily.mp3. Gi gjerne en tilbakemelding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører for tiden på Echoes, kan de du nevnte plus Money, Sheep og Bike, har prøvd å finne tab på Hey You, men endte opp med noe som var feil, og i tillegg i feil toneart i forhold til plata...

Har tab-boka til Echoes, så jeg har tab til overnevnte sanger...

Jeg synes at Pink Floyd fra dag en var en nedoverbakke. De to første singlene "Arnold Layne" og "See Emily Play" er definitivt det tøffeste.  

Men nedoverbakken beror på min personlige smak, jeg skal være enig i at More, Atom Heart Mother, Meddle, Dark Side of the Moon og Wish You Were Here er musikalsk knallbra skiver, men de mangler noe av det naive og råe som jeg liker fra deres tidlige periode.  

Har du hørt noe av Syd Barrett sine soloalbum, da? De er mer i retning av tidlig Pink Floyd. Ellers vil jeg si at å bruke ordet "nedoverbakke" er litt feil... Pink Floyd utviklet musikken sin, de ødela den ikke!

Men, smaken er som baken.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp

Tenkte det var på tide å gi et hint om at diskusjonen er i ferd med å skli 'litt' ut fra det originale temaet, prøv å få dratt det tilbake.. :)

Jo, og så et par tillegg;

etter min definisjon vel å merke

Jepp, merk det. Så lenge den biten av setningen er der, er det ikke noe i veien for å si det, skjønner godt at klaging i alle kriker og kroker ikke er noe særlig, men å si seg uenig må være lov, så lenge det blir på et moderat nivå og ikke blir for mye mas ut av det.

Jo, og så en kommentar til "See Emily Play" coverversjonen; Liker i utgangspunktet ikke den sangen noe særlig, klarer ikke å gripe om innholdet i den og like den ordentlig.. mye annet PF er vanvittig kult, men er et eller annet med den som ikke er noe særlig. Har ikke hørt sangen ennå, men vil bare ha sagt det på forhånd, det er vanskelig å kommentere sanger man egentlig ikke liker noe særlig selv.. Har hørt den nå, og konklusjonen er vel stort sett den samme med denne som med originalen, det er ikke noe i veien med det musikalsk eller teknisk, det er bra gjennomført på alle måter, men jeg klarer bare ikke å "graspe" innholdet (kom ikke på noe dugende norsk uttrykk i farta, da må jeg ty til engelsk..) i sangen skikkelig. Skulle gjerne likt å like den, men jeg gjør nå engang ikke det, er vel ikke så mye jeg kan gjøre fra eller til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.