Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pink Floyd


Anders

Anbefalte innlegg

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Javisst! Pink Floyd har revolusjonert musikkindustrien med sin fokus på lyd og sine sammenhengende. The Dark Side of the Moon er var det første albumet med en slik lydkvalitet at mange kjøpte seg helt nye anlegg kun for det albumet. Pink Floyds stil med psykedeliske lyder og sine progressive takter har skapt rom for mange nye musikkstiller og band gjennom tidene.

Kort sagt: Pink Floyd er best!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Live er Pink Floyd enorme, noe som egentlig er forventet, siden ingen av bandmedlemmene er kjent for å ha noen spesiell sprell på scenen...

Ellers er det litt juks å kalle Waters for hovedmannen bak PF, selv om han skrev (så godt som) alle tekstene. Andre navn som kan nevnes i den sammenheng er Syd Barrett som er sagt av alle bandmedlemmene å være den store inspirasjonskilden, pluss at det var han som fant på den unike sounden og navnet... David Gilmour, gitaristen, var forøvrig den som ga PF den kommersielle sounden som Pink Floyd har på The Wall, Animals, Wish You Were Here og som finnes litt på The Dark Side of the Moon.

Roger Waters var langt fra alene om Pink Floyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse som e inspirert av pink floyd. Rett det at hele æren bak pink floyd ikkje kan gies til roger waters, men mye av den. Som du selv sier han skrev så og si alle sangene, i allefall de som ble store hiter. Uansett, den konsert DVD'en e knallgod, anbefaler den på det sterkeste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga. hva CobainFan?

En del av det PF har gitt ut er 'work of a genious' (orker ikke oversette til norsk). Harmonien mellom stemmene, instrumentene, rytmen, spenningen, alt er tvers igjennom genialt diggbart. Noen sanger framstår for meg som egotripper av den mer ekstreme sorten, men de kan vi heller putte i en mørk skuff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan sakene dine du.

Hva syntes du om Dream Thaeter?

De har blitt inspirert av Pink Floyd. :lol:

Dream Theater er ganske gode, de... Man må bare venne seg til stemmen til vokalisten...

Heh, joda kan "sakene mine", er helt hekta på PF.

Noen som har kjøpt Roger Waters - Live In Berlin? Der opptrer Bryan Adams, Van Morrison, Sinead O'Connor samt det Russiske militærorkester sammen med Waters! Knall! :D

Ellers har jeg ikke fått sett live dvden til Waters... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga. hva CobainFan?

En del av det PF har gitt ut er 'work of a genious' (orker ikke oversette til norsk). Harmonien mellom stemmene' date=' instrumentene, rytmen, spenningen, alt er tvers igjennom genialt diggbart. Noen sanger framstår for meg som egotripper av den mer ekstreme sorten, men de kan vi heller putte i en mørk skuff.[/quote']

Jeg sier ikke at de er dårlige, til å gjøre hva de gjør (rar settning), de er faktisk gode, men er ikke helt min stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry! Mener ikke å kverulere' date=' men min personlige mening er at de ikke er så bra som dere mener.[/quote']

Det du sier her er at din personlige mening ikke den samme som våre.

Så hyggelig, da! Da er vi ihvertfall enige om noe.

Din mening er ikke min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.