Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitar/utstyr i Australia


morten

Anbefalte innlegg

Kom nettop hjem fra en fantastisk tur på 2mnd i Australia..

Kikket i musikkforetningene der, men det var dårlig med gitarer og amper der gitt. Nesten bare kopier, produsert i Kina. Noen få Fender, men disse var innelåste i glassbur!!

En PRS std.24 kostet 9000 mere der enn her i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oh [sensurert]! da må jeg kjøpe ny gitar før jeg flytter dit da.. Takk for at du sa ifra :)

Ta turen over grøfta til New Zealand... Det er en kjede der som heter "Rock Shop" eller noe. De hadde bra utvalg når jeg var der i jula...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Gidda ikke starte ny tråd siden dette er om ca det jeg lurer på:

Jeg har et problem og jeg er ganske usikker. Jeg skal flytte til Australia om 1 mnd ca. Jeg har funnet en gitar her hjemme som selges for halv pris i butikk. Er det lønnsomt å kjøpe den da, ta med kviteringen til tollvesnet og få igjen momsen. Eller vente å kjøpe gitar der nede eller et sted på veien ned? Hongkong eller noe. Evnt bestille fra Amerika og få tilsendt ned til Australia..?

Noen som har efaringen / synspunkter på dette?

mvh Kristoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du melomlander sansynligvis ikke i Hongkong, men i Bangkok og Singapore...Har ikke peiling på toll og slikt... Det er stort sett dårlig utvalg på sjappene der nede, men noe Fender har de, ellers er det bare Koreanske kopier ol.

Hvor skal du flytte, og hvor ligger musiksjappa??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du til Australia så lønner det seg nok å kjøpe her og få igjen moms ved utførsel !

Har et par kompisser i Australia, og de handler kun fra USA, frakt til Australia er mellom $3-400 ! .... da tror jeg nok det blir rimeligere å handle her, eller om du rekker å handle i USA og få den sendt til Norge før du reiser ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en mnd til jeg drar da så kanskje litt dårlig tid på å bestille.. ? Men får jeg tid til å bestille så blir det jo faktisk som å handle uten moms fra usa og det er jo søtt nok i seg selv.. får tenke på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.