Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

sliter med å spille f ,[LØST]


-smash-

Anbefalte innlegg

hei, jeg klarer bm, osv, men sliter med å spille f på gitaren min. Jeg har en akustisk morgan gitar. Tror halsen er litt tykkere en det den pleier å være. Har bare opplevd dette på morga gitarer. ;( Klarer bedre å spill f på andre gitarer, synes det er rart, noen som som har noen tips til ogsen keg kan klare det?

ps klarer å spille f# lett

det er altid den nederste strengen altså E og den øverste

det er enklere å spille på den andre gitar vi har i huset, Tror det er strengene på den gitaren jeg har, men vet ikke.....noe er det. Har morgan gitar.

edit:nå fungerer det :P, men gitaren er rar.

kjøper en ny gitar om noen år :P

jepp det var gitaren, eller så er det alle akkustiske morgan gitarer. Tykkere hals, (rart med strengene også)

Endret av -smash-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hardere/vanskligere å klemme inn strengene på en F enn på en F#. Tren styrke i hånda(altså prøv å spille F så mye du gidder til du klarer det:P ) så kommer dette etterhvert tipper jeg.

takk :P har irritert meg over dette lenge nå ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterhvert vil det ikke være noe problem. Det kommer med tiden :)

PS, det finnes mange alternative måter å spille en F på, man må feks ikke barre.

jeg har spilt f i ca et år nå, så det burde ha vært der. Synes det er rart, klarer det ikke med denne gitaren jeg spiller på, men klarer det bedre på de andre. Det er alltid det to nederste strengene som ikke går :angry:

edit: jeg klarte ikke å spille "f" fordi fingrene mine var får slitne, det gikk ikke :P men det gikk plutselig nå. rart :huh:

Endret av -smash-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har sikkert noe med gitaren å gjøre.. På noen gitarer (akustiske ihvertfall) er det vanskligere å spiller reint på 1 bånd..

hva kommer det av? er den noe jeg kan gjøre med gitaren min?

det virker som det er morgan gitarene som er laget sån, en vennine av meg har en lik bare i svart, ho kan ikke spille f ennda, men ho har merket at den er anderledes en de på skolen,...noen som har noen tips?

Endret av -smash-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt samme greie som å trykke ned strengen mellom halsen og stemmeskruene (dårlig forklart men...), litt for stramt for at det skal komme helt lett. Men bare fint det, da trener du opp hånda så du får mer overskudd :) ville bare godt for en alternativ måte å legge den på jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min akustiske gitar klarer jeg det helt fint, men på 250kroners gitaren fra rema 1000 er det ikke veldig lett ;) Så hvis du har en billiggitar har det kanskje noe med det å gjøre..?

ja...den kosta 1600 med bag og stemme ting. Vet ikke helt, går det ann å vende seg til å spille "f" på den? har hatt den en stund, er det noen triks, tror den andre vi har er billigere...noen som har morgan gitar her og som vet litt?

det virker som den har tykkere halst også

Endret av -smash-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden man finner de samme tonene så utrolig mange steder på gitaren, vil det si du vil kunne spille akkorder utrolig mange steder på gitaren. Jeg vil anbefale deg og (etter hvert) lære inn mange måter å spille alle akkorder på. For da kan du variere mellom dem utifra hvilken som er nærmest (nåværende possisjon), hvilken som vil låte best til låta...

Så ja, ikke noe bortkasta læring å kunne spille F på mer enn 10 steder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden man finner de samme tonene så utrolig mange steder på gitaren, vil det si du vil kunne spille akkorder utrolig mange steder på gitaren. Jeg vil anbefale deg og (etter hvert) lære inn mange måter å spille alle akkorder på. For da kan du variere mellom dem utifra hvilken som er nærmest (nåværende possisjon), hvilken som vil låte best til låta...

Så ja, ikke noe bortkasta læring å kunne spille F på mer enn 10 steder ;)

tror jeg har billig gitar. Halsen er så tykk, det kan også være strengene synes at de er anderledes, men de er det bare å skifte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.