Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jem 555 vs RG2570z


Wooper

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny gitar etter jul. Har bestemt meg for å kjøpe en ibanez og var ganske sikker på RG2570z'n til jeg satt meg ned og tenkte på og kanskje kjøpe en jem. Prestige jem'n er altfor dyr men har råd til 555'n, men her er spørsmålet; hva er det som skiller prestige og non-prestige gitarene? Er rg'n bedre ettersom den er en prestige?

Jeg spiller for det meste hard rock og 80's heavy så jeg antar begge gitarene passer til dette. Trenger litt råd her til hva jeg skal velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig uansett hva de koster vil jeg heller anbefale deg å kjøpe en av disse to. Billigere og bedre, begge to.

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

Kjenner forøvrig til begge selgerne, har prøvd Ibanezen. Kan gå god for begge. Ikke noe humbug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bedre". Personlig foretrekker jeg gitarene Ibanez lagde rundt '87-'92. Kan ikke helt forklare hvorfor, men jeg har hatt en god del Ibanez, og det er de i den perioden som alltid har vært best. Kanskje en tilfeldighet, kanskje ikke. Jeg har maken modell selv, dog litt oppfrisket. Knall tremolo, fire herlig skalloperte bånd, halsen er ikke syltynn. Jeg vil påstå at du får mer for prisen enn om du kjøper nytt. Originalt kom den med DiMarzio, ser denne ikke har originale mikker, da disse var rosa. Men de som står på er minst like gode, bare smak og behag.

Var inne på tanken om å kjøpe denne selv for en stund siden. Men da jeg har maken fant jeg ikke noen gode nok grunner. Vigiergitaren er selvsagt også knall. Og fortsatt billigere enn de du hadde tenkt på. Og minst like bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for Jemen! Den er svinetøff, og høyst sannsynlig mye bedre en 555en. Vigier er jo også svinekult, men det virker jo som du har sett deg ut ibanez så:)

Damn, den der har han slitt med å få solgt en stund eller? Rart, svinkul gitar.

Earfalas: Nå tok jeg endelig siggen din :P Den var morsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damn, den der har han slitt med å få solgt en stund eller? Rart, svinkul gitar.

Earfalas: Nå tok jeg endelig siggen din :P Den var morsom.

Jøss Fleskefinn, tror du har begge de 2 gamle Ibanez`ene mine nå :)

Kule gitarer som låter og føles mye bedre enn nyere Ibanez.

Spesielt den Jem`n er spesiell, og låt bedre enn en nyere Jem7vw jeg hadde.

Jem 555 hadde jeg holdt meg langt unna, overprisa og er jem kun i navnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damn, den der har han slitt med å få solgt en stund eller? Rart, svinkul gitar.

Earfalas: Nå tok jeg endelig siggen din :P Den var morsom.

Virker generelt som om det er vanskelig å selge nå...

Når det gjelder den siggen til Earfalas - jeg tar den ikke :huh: - kanskje du kan forklare for en lettere hjernedød? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til et par ting angående annonsen til Ibanezen. Det er ikke en prototype. Det er en helt vanlig produksjonsmodell, som ikke ble produsert lenge. Derfor lave produksjonstall. Og noen, som jeg, har endret utseendet totalt. Lite trebrun finish igjen. :) Likevel, kjempemessig gitar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.