Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Iceythe sine hjernedøde innspillinger


iceythe

Anbefalte innlegg

Hei!

Stod opp tidlig i dag og tenkte jeg skulle hive meg på bølgen som flere - legge ut litt greier jeg også. Det er ikke så lenge siden jeg fikk 7-strenger, men den har vært godt brukt fra første dag. Jeg spiller metall av noe slag.. Prøver i alle fall! Begynte å leke med DAW-opptak sist sommer, så her har jeg fortsatt masse å lære.

Siste opptak ble gjort ferdig for ikke så lenge siden. Den ligger her på soundclick (øverste på spillelista).

Gitartrackene er ikke 100% lik i stereo, dessverre haha. Spesielt når jeg skulle kjøre litt harmoni, her hadde jeg ikke tålmodighet til å gjøre flertalls opptak.. "Solo"-delene er ganske tamme og følelsesløse, men jeg kan være følelsesløs til tider.. Er dårlig på improvisering, så her går det i planlagte og trege fraser.

Jeg håper på innspill, kritikk (slakting) og hva som helst. Jeg har ikke så mange år bak spillinga mi. Om kritikken det får meg til å krympe så får det være, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kult! :D

En dyktig vokalist og dette kunne vært en schläger! :) Om jeg skal komme med noe som helst som kan være konstruktivt så måtte det være å bruke mer av rytmen (og markeringene) i melodien - eller spille på den. Ikke nødvendigvis spille det samme, men gjerne bruke den til å poengtere noe. Dersom det er ønskelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra spilt! Jeg regner med at du snakker om låta Blue Ribbon Crusade 2.

Sånn musikksmakmessig så var introen dødsfet, men ble nok litt for hard for min smak da de tunge riffene kommer inn. Dog gankse stilig på det partiet hvor det kun er trommer og én gitar.

Som The Euphor sier så hadde et vokalspor gitt denne låta en ekstra dimensjon. Jeg får faktisk litt Porcupine Tree-vibber av å høre på låta, og det bør du ta som et kompliment :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjappe tilbakemeldinger dere!! Setter stor pris på kritikken.. Har til nå kun hørt med venner og kjente, men syns ikke de har gitt meg noe spesielt kritikkverdige tilbakemeldinger. De hører stort sett på rap, trance og hip-hop, kjedelig ungdom haha.

Vokalist ja, hadde vært noe det! Jeg har ikke hatt så mye av vokaler i baktankene når jeg finner på sanger, men modellen jeg til vane har brukt i musikken viser seg å tillate dette. Litt fordi jeg vil den skal spille litt større rolle i sangen og litt fordi jeg ønsker litt spillelengde!

Ja jeg brukte å høre masse på Bulb før. Han er kanskje grunnen til at jeg skaffet meg en 7'er, men også tildels fordi jeg syntes C-tuning på Les Paul'en var litt for slapt. Prøver ikke å kopiere akkurat! hehe, utenom byttinga av vreng og clean toner da!

Jeg skal prøve å komme med litt lettvektere i fremtiden! Er glad i det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gir deg selv for lite kred. Dette var bra saker. Hardt og småprogga - akkurat slik jeg liker det :)

Skulle ønske jeg hadde kunnskap/tålmodighet/riktig software til å hammre sammen like kule trommetracks når jeg spiller inn for meg selv.

Edit - ser dette er innlegg nr. 200 siden jeg ble medlem for en måneds tid siden. Happy 200 meldings aniversary til meg :)

Endret av rocktrond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.