Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Chorus


gjøken

Anbefalte innlegg

Jeg skulle gjerne ha en god choruspedal- det viktigste er at den høres bra ut. Jeg tenkte litt på denne, chorus og delay i en boks er jo kjekt å ha.

Men om noen har anbefalinger eller erfaringer, ville det være toppers.

En annen ting jeg lurer på: når jeg leser det som er skrevet om BOSS-pedaler på harmony-central, blir de enten lovprist eller slaktet fullstendig. Det som går mest igjen blant de negative anmeldelsene er at pedalene suger tonen ut av gitaren og at de er "shitty digital toy pedals". Har noen av dere meninger om dette, eller en forklaring på de fullstendig motsigende anmeldelsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si at jeg har en Boss DD-7, og jeg er kjempefornøyd med den.

Legger ikke merke til noe signaltap på denne. Merket det på mange andre pedaler, men ikke denne.

Det varierer kanskje fra pedal til pedal, men når det kommer til buffered bypass pedaler så er vell boss

ganske gode uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel sånn med alt, man har forskjellige meninger, og ikke minst varierende kunnskapsnivå på folket som uttaler seg om produktene.

Jeg er enig i at Boss har hostet opp mye dritt, men jeg er relativt fornøyd med min choruspedal, som er en Boss CE-5. Men husk at disse pedalene er relativt billige i forhold til Keeley-pedaler og tilsvarende.

Du får det du betaler for! :) (stort sett..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo veldig ann på hva slags type chorus du ønsker deg?

Hifi pen og diskret eller mer sjøsyk og fremtredende :)

Jeg er chorus-junkie men foretrekker den første typen.

Min Axe-FX Ultra har Quadchorusblokken og den tar rotta på det meste, men bortsett

fra den er mine favoritter tc 1210 og scf, siden du er ute etter pedal må det bli scf`n.

Scf`n tåler alt og er utrolig transparent og stille, har også en flangermode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene!

Kommer jo veldig ann på hva slags type chorus du ønsker deg?

Hifi pen og diskret eller mer sjøsyk og fremtredende :)

Pen og diskret :) Sjøsyk chorus er bare fælt.

Jeg vil likevel helst at tonen skal være så rik og fyldig som mulig, og ut ifra lyddemoene jeg har hørt er Boss CE-5 nærmest det jeg er ute etter. Jeg liker MXR Stereo Chorus godt også.

Ingen som har erfaringer med Visual Sound H2O?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene!

Pen og diskret :) Sjøsyk chorus er bare fælt.

Jeg vil likevel helst at tonen skal være så rik og fyldig som mulig, og ut ifra lyddemoene jeg har hørt er Boss CE-5 nærmest det jeg er ute etter. Jeg liker MXR Stereo Chorus godt også.

Ingen som har erfaringer med Visual Sound H2O?

Har hatt CE-5, men synes alle pedalene som er nevnt her er bedre.

Skal du ha Boss så annbefaler jeg CS2 eller hvis du finner den. Dimension C.

Visual Sound pedalen er fin, men tc er finere til litt sånn HIFI chorus.

Haugevis av boutique chorus pedaler der ute også, skal ikke være enkelt :)

Har du forresten prøvd Line 6 Space chorusen?

Har bare hørt den på lydklipp, men Tri-emuleringen i den høres bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse er hvertfall ganske fine: :)

  • Boss CE-1 Super Chorus, helt streit chorus, låter bra og kan fåes veldig billig, jeg har en sånn en, og har ingen behov for å oppgradere, men skal ikke skryte altfor mye sound på den heller...
  • Tc Electronic SCF (Stereo chorus flanger), hifi-chorus, forgjengeren (og forbildet) tc1210 var med på å definere 80-talls 'LA sound", hør på Steve Lukather for referanser, han bruker noe lignende. Eneste grunnen til at jeg ikke har kjøpt en enda er strømledningen, men den kan moddes bort, boksen går internt på 18vAC såvidt jeg husker.
  • Fulltone Choralflange, jeg har ikke hørt den selv, men vet at den er av høy kvalitet, og veldig 'varm' lyd
  • Boss Dimension C (DC-1), disse er ute av produksjon, men er tilstadighet på eBay, hvis du vil ha litt diskret chorus som låter bra, er denne boksen å kjøpe. Den har 5 knapper med hvert sitt 'preset', og det er det :P

Endret av Gnome
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Boss CE-1 Super Chorus, helt streit chorus, låter bra og kan fåes veldig billig, jeg har en sånn en, og har ingen behov for å oppgradere, men skal ikke skryte altfor mye sound på den heller...

Regner med du mener Boss CH-1? Har tilgode å se en CE-1 som går "veldig billig"(utenom noen heldige jævler da ^_^ )?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.