Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny på berget.


Lukather

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg heter Simen, er fra Tynset,og er fersk på forumet. Har lest litt siste månedene, registrerte meg nå. 16 år og elev på 1. vg, almennfag.

Er glad i musikk, har alltid vært det. Spilte trommer da jeg var liten, men det gjorde bror min og, så det ble fort slutt.. Starta på musikkskole i fjerde klasse, da jeg var ti år. Spilte da (el)gitar. og har spilt ganske jevnt siden. Utvikla meg lite teknisk, men fant ut at det var det rette instrumentet. Framførte klassikeren Smoke on The Water i en alder av 12 foran en fullsatt sal på gitar og vokal, en opplevelse som skremte meg såpass at jeg ikke har 'gigga' siden.

Hadde en Marshall gitar og forsterker, kjøpt i pakke. Vet ikke hvor bra det var, la aldri merke til det da. Solgte utstyret igjen da idretten tok meg, og det ble mye fotball og sykling (med mammas akustiske og piano ved siden av) helt til i vinter da jeg spilte pause/stemningsmusikk under 10.klasseavslutningen. Ble igjen bitt av basillen, og kjøpte meg i høst en nydelig blå Fernandes for et par tusinger. Effektbrettet KORG AX3000G ble raskt huket tak i, og har spilt mye over stereoanlegget mitt siden da. På videregående har jeg en kamerat som er vill på trommer, og da mener jeg vill. Det går mest i A7X og Slayer på den karen. Siden han også liker Portnoy lot jeg det gå. (Jeg er altså ikke ihuga metaltilhenger). Vi spiller mye rart, har endelause jamsessions som er så gøy at jeg ofte drar noen metalriff. Vi forstår hverandre godt, så lyden blir overraskende bra. Vi har planer om å spille ''Deep Blue Sea'' eller ''Crimson Tide'' som den også kalles, av Nightwish på UKM. Da blir vi fire, et musikalsk geni av en pianist joiner på keyboard, og en lead gitarist muligens.

Jeg er glad i å skrive sanger, har flere titalls ideer og stemninger liggende på 'Power Tab' på PCen. Skriver for det meste rock av den softere typen, men noe blir hardere. Jobber med noen Velvet Revolver lookalike låter, som kan bli kult. Julegave i år har jeg hinta om Cakewalk Sonar 7XL, så da regner jeg med at låtskriverpotensialet kan testes ut for alvor. Jeg øver ikke mye, foran tv, på sengekanten, gjerne uten forsterkning :). Trommisen, Lars, bor et stykke unna, så øvinger blir uregelmessige. Øver for det meste for oss selv. Jeg spiller litt trommer også, og mener selv at jeg kunne blitt god på det... Men med tanke på UKM-opptreden tar vi det med lynende ro, og stoler på hverandres perfeksjonisme og dyktighet. Vi har planer om diverse opptredener på lokale festivaler, men vi er late som bare det. Følger mottoet mitt, ting man planlegger blir som regel forutsigbart og kjedelig.

Det var litt om meg, legger til at jeg er fan av Toto, (Trondheim august 07 :D ) GNR, VR, Steve Lukather og alle hans venner, fra satriani til carltron. Liquid Tension Experiment, U2, Dream Theater, Dire Straits und so weiter.... Horisonten er BRED, og så lenge det er godt skrevet og ikke er listepop så er det interessant.

Vi snakkes, hilsen Simen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Simen.

Jeg bare må kommentere at jeg sjelden har sett noe så reflektert og skriftlig sterkt levert av en 16 åring.

Jeg konkluderer med at din eneste begrensning her i livet sannsynligvis blir din egen vilje / latskap. :D

TOTO er topp, verdens feiteste versjon av House of the rising sun! Keep on rockin' B)

Velkommen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.