Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt kabinett


Jan Bavian

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en peavey valveking 112 som jeg vurderer å kjøpe et kabinett til (2x12). Ved utgangen står det 16 ohm/min. Vil det si at jeg ikke kan bruke vanlige 8 ohms kabinett? For de eneste 16 ohms kabinettene jeg har sett er fra Orange. Det kan jo godt hende de er veldig bra, men jeg vil helst ha litt å velge i :P. Så spørsmålet er: er det mulig å bruke 8 ohms kabinett, eller er 16 ohm den eneste muligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis er det snakk om 16 ohm dersom du skal bruke den interne høyttaleren i tillegg. Denne er sikkert 16 ohm, og dersom du kobler på et eksternt kabinett på 16 ohm så kobles disse sikkert parallellt med totalt 8 ohm som resultat.

Dette står sikkert i manualen, som sikkert kan lastes ned fra nettet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har en peavey valveking 112 som jeg vurderer å kjøpe et kabinett til (2x12). Ved utgangen står det 16 ohm/min. Vil det si at jeg ikke kan bruke vanlige 8 ohms kabinett? For de eneste 16 ohms kabinettene jeg har sett er fra Orange. Det kan jo godt hende de er veldig bra, men jeg vil helst ha litt å velge i :P. Så spørsmålet er: er det mulig å bruke 8 ohms kabinett, eller er 16 ohm den eneste muligheten?

Orange er kjent for å lage gode 2x12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.