Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe forsterker på eBay (fra Canada)


Atomic

Anbefalte innlegg

I Canada har de vel 110V, som i USA? Mulig du sparer noen kroner, men jeg vil heller ha en amp med transformator som klarer 230 V, og betale litt ekstra, enn å måtte drasse rundt på en omformer...

Sånn ellers så er det jo relativt trygt å kjøpe ting på eBay. Aldri fått tilsendt gitaramp på den måten, men har fått 4 gitarer på den måten (shippet av USPS), og det har gått greit. Brukte PayPal til å betale, selv om det ikke var gjennom eBay. Det finnes jo en og annen idiot som svindler deg, men du har en del sikkerheter gjennom PayPal mot sånt. Kan ikke si jeg har hørt om noen her inne som har blitt svindla over eBay? Eller tar jeg feil nå?

Når det kommer til frakt av ting, så er det helt forskjellig fra vare til vare... Spørs hvilket firma som blir brukt, og hvor tung varen er. Dette er noe du evt må kontakte selger for å få greie på :)

Husk at det også kommer på 25 % moms av summen som står påskrevet pakka (ikke nødt til å matche den egentlige pakkens verdi :P), og et lite gebyr for tollbehandlingen!

Vil tro det er noen som kan dele sine erfaringer med eBay :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spesifiserer ikke hva du mener med forsterker her. Er den en 1 unit rack pre-amp, eller er det en 2x12 kombo med EVM12L elementer (de er svintunge - derfor bruker jeg dem som eksempel :) ).

Jeg har kjøpt pre-amp (GSP1101 + Control 2 footcontroller) via Ebay fra statene, og ett slutttrinn (Marshall 8008) fra Belgia (samt gitar fra Australia og diverse annet stash rundt omkring) og ALDRI hatt problemer. Jeg sier ikke at problemer ikke kan oppstå, men kjøper man fra en selger med gode tilbakemeldinger er man rimelig trygg vil jeg påstå.

Men, som andre har nevnt, du må få prisen inkl. frakt fra selger - legge til 25% mva + et par hundringser i tollgebyr, og så vurdere om det lønner seg kontra å kjøpe i Norge. Som noen andre nevnte - så kan du få selger til å oppgi lavere verdi på pakken, og da få lavere mva, men dette spiller inn på evt. forsikring på forsendelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handla en Krank Krankestein+ 120W Rør topp fra Ebay i sommer! Den har switchbar strømforsyning, og funker fin fint på strømmen her hjemme!

Jeg brukte Jetcarrier til å frakte den til Norge da... Dem sender ikke Krank over grensen tydeligvis...

Endret av Noinput
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Det er snakk om en fender twin reverb, eller evt kansje en fender bassman. Noe i den duren i hvert fall, vet ikke helt hvilken enda....

Men det er kansje ikke så mye å spare nei? Er en trafo dyr da?

Og hva er tollen? Er den avhengig av vekt eller noe? Og momsen regnes utifra en verdi som avsender skriver på pakken? Enn hvis den sende som gave?

Endret av Atomic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet er det ikke toll på elektronikk...

Momsen blir beregnet av det som står i fraktpapirene, ja. du kan også være uheldig ved at toll vesenet åpner pakken og finner ut at verdien er for lav, og ber deg sende dem kvittering...

Det blir også lagt til ett fortollings gebyr av Tollvesenet dette er en fast avgift som du må betale fordi at tollvesenet fortoller varen for deg... Det er også mulig å fortolle varen selv på det lokale tollkontoret men dette har jeg aldri gjordt selv...

Du må nok betale moms selv om den blir satt som gave... Mener grensen der er på 2000 men har aldri testet.

edit:

http://www.toll.no/templates_TAD/Article.a...;parentid=66244

1000kr er grensen på gaver.

Endret av Noinput
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.