Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Gitar hals


ØysteinH

Anbefalte innlegg

Hei!

Har altså en S620EXQM. Som dere kanskje ser har den kun 22 bånd og jeg vil gjerne ha 24. Har ikke råd til ny gitar så har bestemt meg for å kun kjøpe en ny hals. Er det noen som har noen tips?

Monteringen ser ikke så vanskelig ut. Ser ut som om halsen er festet med 4 store skruer.

Neida, monteringen er ikke all verden vanskelig, men jeg vil i det minste be deg være veldig nøyaktig med arbeidet hvis du har tenkt å gjøre det sjøl. En helt annen ting er: Det ser ikke ut til at det er plass til to ekstra bånd på halsen til den gitaren der hvis du ikke har lyst å begynne å flytte neck pickupen din også. Da snakker vi fresing i gitarkroppen og noe ekstra arbeid. La i det minste noen med peiling på slikt arbeid gjøre det for deg hvis du ikke har prøvd før. Saken er at halsen blir utvidet med to bånd nedover mot stolen... ikke andre veien, siden en da om ikke annet får krøll med intonasjon.

En tredje ting: Hva i helsike skal du med 24 bånd? 22 er akkurat passe spør du meg ^_^ Det er så tett mellom bånda der oppe likevel at det passer best for de som har små fingre.

Men uansett... Denne Ibanezen ble bygd med 22 bånd, og de har andre i handelen som er bygd med 24. Selg og kjøp nytt... det er det enkleste og kanskje det beste rådet. Gitaren din kan bli verd sin vekt i ved med det samme du har begynt å tukle med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har altså en S620EXQM. Som dere kanskje ser har den kun 22 bånd og jeg vil gjerne ha 24. Har ikke råd til ny gitar så har bestemt meg for å kun kjøpe en ny hals. Er det noen som har noen tips?

Monteringen ser ikke så vanskelig ut. Ser ut som om halsen er festet med 4 store skruer.

Takker for hjelp. Hvis jeg skulle selge, hvor mye kan jeg få for den da? Den er pent brukt og knapt 6 måneder gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før, med den gamle firkanta neckpocketen, kunne man kaste på en 24 bånds RG hals på en S gitar...eneste problemet var at siste bånda på 24 fretertn ville stange borti neck pickup.

I dag, med AANJ Ibanezene, er dette ikke mulig.

Du vil ikke kunne få intonert gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mektig fin gitar. :) Vil tro du kan selge denne for nærmere 8.000,- enn den prisen som ble nevnt tidligere. Dette er tross alt ikke en gammel 80-talls modell. Alternativt kan du jo prøve å bytte den inn, og eventuelt betale et lite mellomlegg hos forhandler. Aner ikke hva denne kostet ny, men ser det står 1,399 AU$.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som er mulig er å skifte ut halsbuckeren med en singlecoil. Og få noen til å lage en hals med overheng. Burde gå som fot i hose. Men vil nok se litt merkelig ut, og du mister selvsagt litt av tonen som 22- kontra 24-båndsgitarer har. En plokkopp rett under 24. båndet er ikke dumt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.