Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Metro 100w plexi kit


Anbefalte innlegg

Akkurat ferdig med en 100w 69`replica fra Metroamp. Her snakker vi TONE! Pure Ac/dc, og med en boost i front kan du få masse veng!

Denne spiller så høyt at jeg har satt inn en PPIMV. Ampen låter også bra med hotplaten min. Her har Marshall reissuene lite å stille opp med!

Har også bygd et 68` 50w kit som også låter bra, men 100wattern pusher litt mer;) Har noen lyst på en nøyaktig plexi replica med kvalitetskomponenter, så ta kontakt. Jeg bygger gjerne en! :wub:

metro1.jpg

metro2.jpg

metro3.jpg

Vegard B

Endret av AC_DC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tja... du bør ha grunnleggende kunnskaper om elektronikk, samt litt innsikt innen hvordan rørforsterkere fungerer, slik at du kan bygge ampen utav layouten som følger med. Også bør du ha brukt en loddebolt litt før.

Feilsøking er også noe man bør være litt kjent med. Hva gjør man hvis ampen er ferdig, du slår den på, men det kommer ingen lyd feks? Hva gjør man hvis det låter "litt rart"?

Man må også huske på å være forsiktig når man driver inne i ampen, da kondensatorene kan gi deg støt på opptil 500V hvis du kommer borti de "rette" plassene.

Hvis man, som du sier, ikke har peil, så bør man heller ikke prøve å bygge en. Det er kjedelig å bruke masse penger på et kit, som ikke fungerer.

Siden jeg er "litt over snittet" interessert i dette, kan jeg bygge dem gratis for de som vil. Dvs, man betaler kun for kitet.

Vegard B

Endret av AC_DC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man få støt selv om ampen ikke er plugget i? Eller tenker du på når man feilsøker med strøm koblet til? Og når man feilsøker, går det ann å bruke f.eks 12V da så man ikke få så jævlig støt? Jeg går med litt planer om å kjøpe ett sån 5w kitt. Med 2 preamp rør. Liten og enkel for nybegynnere. Bør man fortsatt kunne en del elektronikk? Eller er det noe man kan lære seg selv underveis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fristende med tilbudet ditt om å bygge gratis, men jeg tenkte vel på denne byggingen som en mulighet for å få litt mer peil.

På det teoretiske nivået vet jeg vel litt om rør-amper, men har aldri bygd noe før.

Jeg har "The guitar amp handbook" av Dave Hunter, og jeg har printet ut bygganvisningene for JTM45 og JMP50 fra Metroamp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er at, ja, man kan absolutt få støt om ampen ikke er koblet i, siden kondensatorene lagrer på spenningen. Det går på ingen måte ann å bruke 12V i ampen når man feilsøker....

Vet ikke helt hvordan kitet du vil ha ser ut, så er litt vanskelig å svare på det.

OleB: Kan ta bilder av ampene imorgen, Men de ser akkurat ut som en plexi. 50w kommer med smallbox.

Disse ampene er gjennskapt ned til hver minste detalj.

Vegard Bakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GunnarpåMo:

Okei;) Du hadde nok kanskje fått det til, men hvis du aldri har bygd noe før er det en del ting som kan være vanskelig.

da jeg begynte å lage gitarutstyr, startet jeg med enkle effektpedaler, og selv noe av det gikk ganske dårlig:p

Er man slurvete med kabler og tilogmed avmantlig på kablene, kan det resultere i at ampen støyer så fælt så den er ubrukelig.

Det blir litt vanskelig for meg å avgjøre om du klarer å bygge en feks JTM45, men hvis du føler deg sikker så kjør på.

Før jeg brukte penger på mitt første kit (20w marshall) var jeg svært sikker på at jeg hadde kunnskapene som krevdes.

Vegard B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er at, ja, man kan absolutt få støt om ampen ikke er koblet i, siden kondensatorene lagrer på spenningen. Det går på ingen måte ann å bruke 12V i ampen når man feilsøker....

Vet ikke helt hvordan kitet du vil ha ser ut, så er litt vanskelig å svare på det.

OleB: Kan ta bilder av ampene imorgen, Men de ser akkurat ut som en plexi. 50w kommer med smallbox.

Disse ampene er gjennskapt ned til hver minste detalj.

Vegard Bakken

Dette er den jeg lurte å bygge. http://ax84.com/hioctane.html Har bygget en pedal fra før. Det gikk fint. Hvordan kategori støt snakker man om? Ubehagelig eller farlig? Er det som strømgjerde eller fingra i stikkontakt liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.