Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva mener du en bass er?


Vuelo

Anbefalte innlegg

Om du ønsker Ã¥ formidle noe utover et intetsigende navn, sÃ¥ mÃ¥ du si mye mye mer. :rolleyes:

Dette er jo som å si "Bil er Lasse Bjorheim".

intetsigende..

mener du å si at at Cliff Burton er et intetsigende navn?

Selv så mener jeg. i likhet med flere her. at bassen har like stor. om ikke større plass i en bandsammenheng enn hva gitaren har.

og som en kar sa her litt lengre opp.

Når dere står der med en bassist som ikke holder tempo og er slapp. først DA skjønner dere hvor mye bassen gjør i sammenhengen.

Jeg kom akkurat over en bassist ifra lillehammer. Schulz, Hermann. utrolig tøff kar. og en mektig bassound ut av denne verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

intetsigende..

mener du å si at at Cliff Burton er et intetsigende navn?

Bortimot.

Jeg har hørt navnet før, vet det er en bassist, trolig i et rock eller metall band. Tror han er død, stemmer det?

Vet ikke noe om hva som kjennetegner spillestil, etc. Og uansett om jeg visste det, vil det mest sannsylig ikke være en stil som passer all musikk, men bare en liten nisje.

Så, hvis noen mener bass er "Cliff Burton", så likestiller jeg det med å mene at bil er "Lasse Bjorheim" (fiktivt navn).

^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min verden er bass først og fremst et rytmeinstrument.
+1

Og bassen trenger selvfølgelig ikke å ligge på grunntonen hele tida :)

+1 her og

Meiner også at ein bass skal bestå av 4 strenger (mi meining), og det blir ofte ekstra tøft vist du skrur bassen litt høgt og for litt trøkk, slik som nokon andre her har nemnt før meg. Eit fint eksempel på dette er Andy Fraser frå Free.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.