Web Analytics
Jump to content

Quick89 [27.02.09]

Quick89
 Share

Recommended Posts

Da har alt jeg har fått alt av utstyr jeg har hatt i bestilling. Dette er mitt endelige oppsett for denne gang ihvertfall:)

Hope you like it :wub:

Først ut er ESP SV Standard

DSC_0438.jpg

ESP LTD PH-600, Page Hamilton Signatur gitar.

DSC_0473.jpg

Dette er en Washburn X-40PRO hvor jeg har skiftet ut de originale Seymour Duncan pickupene med Blackouts

DSC_0455.jpg

Dette er en Ibanez SZ520FM DAS som har en Seymour Duncan Sh-4 Jb Model i Bridge, denne har jeg stemt ned i Drop C

DSC_0145-1.jpg

OLP MM4, kopi av Music Man sin kjente Silhouette modell. Hjemme modifisert plekterbrett med nye pickups:) Dette var den første elgitaren jeg skaffet meg.

DSC_0480.jpg

Min forsterker, Laney LC-50II som jeg nettopp har skiftet ut alle rørene på til JJ-rør. Det gjorde ihvertfall susen:)

DSC_0507.jpg

Ellers har jeg dette av effektpedaler:

Boss MT-2 Metal Zone

Boss Noise Supressor

Carl Martin Classic Chorus

Carl Martin Red Repeat

Korg PitchBlack Tuner

Dunlop Volumpedal

Dette oppsette kontrollerer jeg med en Peak True-Bypass dual Looper/switch, hvor jeg har vrengen i en loop og resten i en annen.

Pedalene blir forsynt med strøm av en T-REX FuelTank Jr, og det hele er festet på en T-REX Tonetrunk 55.

Og slikt ser Pedalbrettet mitt ut:)

DSC_0501.jpg

Kommer til å oppdatere tråden med flere bilder og noe utstyr om ikke så altfor lenge. :)

Edited by Quick89

• 2 weeks later...
  • 2 months later...
Hvordan funker Laneyen? Laney er vel britisk, ikke amerikansk, right?

Er britisk ja.

Veldig hissig vreng i den, og jeg er knallfornøyd. Det tok meg bare nesten et år å bli forelsket i denne forsterkeren.

Problemet var at jeg hadde fisne rør i og de hørtes helt bæsj ut på vreng kanalen, udefingert og grøtete. Alt bedret seg etter at jeg skiftet rør:) Vet ikke om det har så mye å si at jeg byttet til JJ-rør, men det låter uansett bedre:)

så alt i alt mener jeg Laney'en funker dritbra:P

Edited by Quick89

Funker den til amerikansk metall som Metallica, KsE, generelt amerikansk hard musikk, eller er det bare britisk, varm lyd hele veien? :P

Jeg spiller jo KSE på den uten problemer:) Om det høres riktig ut for andre kan jeg ikke uttale meg om, men jeg synes det høres bra ut.