Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dette tok jo sin tid. Earfalas, det er meg.


EinarG

Anbefalte innlegg

Mitt navn er Einar.

Jeg er en 18 år gammel gitarist som går 3 klasse musikk på Gjøvik Vgs.

Jeg har spilt i 6 år nå omtrent, og noe sier meg at jeg kommer til å spille livet ut.

I begynnelsen var det metal, progmetal og alternativ rock/hardrock som gjaldt. Dette førte videre til progens verden, der jeg ble betatt av band som Planet X,

Fredrik Thordendal's special defects og slikt. Jeg begynte å komponere rimelig avansert progressiv musikk selv, noe som vekte min interesse for jazzrock og fusion.

Idag har jeg mitt eget jazzband, og det er utrolig morsomt. Vi skriver musikk, og prøver så godt vi kan å spille andres låter, noe som er både lærerikt og morsomt,

Mine gitaridoler er for tiden :Michael Landau, Scott Henderson, John Scofield, Pat Metheny, Terje Rypdal, Jeff Beck, Allan Holdsworth og Mike stern. (det er jo fler, men det er de sentrale)

Utstyr:

Jeg spiller gjennom en Fender Stratocaster plus 1987 HSS m/ Suhr Fletcher Landau og Suhr SSV Pickups, sperzel mekanikk. Utrolig godt eksemplar.

Dette går gjennom et lite pedalbrett bestående av, Maxon SD-9, BB preamp, RC Booster, Boss DD-7 og boss TU-2.

Ampen er for tiden bare en liten øvelsesamp til å ha på hybelen, en Fender Champion 600 rørforsterker som jeg kjører gjennom et 1x12 kabinett.

Stor lyd til å ha på hybelen. Jeg lager sikkert en utstyrstråd etterhvert.

-Utenom musikk så er jeg veldig glad i film, serier og annet underholdningsboksen har å tilby.

Man finner meg ofte på hybelen i mørket spillende spill jeg har spilt altfor mange ganger tidligere.

Disse spillene inkluderer Final Fantasy III, V, VII, IX, X og XI, NES games, Heroes of Might and Magic III, Far Cry, Max Payne, Halo, COD. og Half Life.

Gitaren min:

FenderStratplusHSSSuhr.jpg

Test av hybelsetup

Dette var litt om meg, litt sent ute, men det får gå.

Endret av Earfalas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen... Veldig, veldig fin strat! Korleis låter det med humbucker i?

Ser at du liker Jeff Beck, bare lurer på kva du liker best med han (liker sjølv veldig godt The Yardbirds og The Jeff Beck Group perioden hans, når han var litt meir blues inspirert, men tipper du liker bedre det som kom etterpå siden du har skreve at du liker veldig godt jazz og fusion)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vell si at jeg liker veldig godt alt han har gjort.

Hovedgrunnen til at jeg liker han er jo sounden, og den har han jo hatt gjennom hele karriera :)

Humbuckeren låter dritbra! Synes humbuckere i gibsongitarer etc fort blir litt for tungt og kompakt, mens i strat får man akkurat passe skrangl i en rimelig god og tjukk bridge pickup.

Liker veldig godt singlecoil i bridge og, men synes fort det låter litt for tynt. :) Så man kan vell si at jeg har prøvd å kombinere det beste fra to verdener, Landau style :)

Denne gitaren er en keeper i mine øyne, vibsystemet er også helt genialt. Blir omtrent aldri ustemt, og den er innstilt så når jeg yanker den opp alt som går så har jeg en perfekt halvtone opp på e strengen, en halvtone på h strengen, og en heltone på G strengen. Dette tillater da ganske mye morro når man improviserer etc.

-Og, akkurat denne modellen -1987 plus, er modellen Jeff Beck har basert sine gitarer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damn Earfalas, jeg har sagt det før og må si det igjen, den gitaren er lekker. Har utrolig sansen for slike gitarer! Er det muligheter for noen lydklipp!? Jeg hadde blitt veldig takknemlig ;)

Jo, tusen takk! :) Jeg skal se om jeg får orndet noen lydklipp etterhvert, men akkurat nå har jeg ikke utstyr til det desverre :)

Feeet strat.

Hvilken susebøkker er det som står i bridge?

Takktakk! Det står en Suhr SSV i Bridge. Helt knall humbucker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gjort annet med stolen enn å stille fjærene ordentlig :)

Har foresten tatt opp en liten video nå, en tone test. Lyden ble ikke så veldig bra, og bildet enda verre, da det ble gjort med et lite digitalkamera jeg har liggende.

Men det gir dere jo en rough idea kanskje. Linker til videoen i første post så fort jeg har fått youtubet den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gjort annet med stolen enn å stille fjærene ordentlig :)

Har foresten tatt opp en liten video nå, en tone test. Lyden ble ikke så veldig bra, og bildet enda verre, da det ble gjort med et lite digitalkamera jeg har liggende.

Men det gir dere jo en rough idea kanskje. Linker til videoen i første post så fort jeg har fått youtubet den ;)

Sorry, jeg mente sadelen / nut'en. Er den original, eller har du skrudd på noe nytt... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.