Web Analytics
Jump to content

Delay??hjelp!

Anders
 Share

Recommended Posts

Digger line 6 sin. Husker ikje helt ka den het, men var en grønn dings. Analog. Konseptet går ut på at de har samlet de beste effektene fra forskjellige type delay bokser gjennom tidene. Veldig bra pedal som du kan gjøre mye med, koster vel rundt 3000

Det du trenger for å lage et pedalbrett er en haug pedaler, mange gitarkabler (ta en lang en, kapp den opp og sett på plugger), en strømforsyning eller to og sånne ledninger som lar deg koble fler bokser til en strømforsyning.

Om du trenger noise supressor kommer an på pedalene du bruker. Noen pedaler gir ikke støy i det hele tatt. Noen pedaler lager _litt_ støy, og da er det fint med en noise supressor. Andre pedaler igjen lager så helvetes mye støy at det ikke hjelper med noise supressor..

Dersom du skal ha deg en delay stomp-box vil jeg uten tvil anbefale Line6 DL-4.

Du har alle tenkelige mulige delay, muligheter til å justere ALT du kan tenke deg, 3 banker du kan lagre i, lett å sette seg inn i, lett å endre på de lagrede presetene, tap-tempo switch (utrolig kjekt) og loop-sampler. Den ultimate delayen i pedal format.

Så vidt jeg vet koster den rundt 3500 ny i butikk, og så må man kjøpe en spesiell adapter i tillegg til ca 400, og da er vi allerede kommet opp i den nette sum av 3900 :lol:

Denne boksen brukes av veldig mange kjente gitarister som bruker delay i stomp format, bare for å nevne Lars Håvard Haugen.

Du sa du tenkte på å kjøpe deg en multieffektprossesor (gulvbasert? eller mete du rack format (da blir det noe helt annet))..styr unna! De duger kanskje til å sitte hjemme på rommet og leke seg med, men så fort du kommer på en scene vil de ikke fungere i det hele tatt.

Ta deg heller litt lenger tid og kjøp dyrere bokser.

DL-¤ var det den het ja :D . De har gjort noe lignende med andre type effekter og. Samler de beste chorus effektene i en, og en med forskjellige vreng ting. Hakje testet disse, noen som har? Gode greier?

De har vel en med vreng, en med delay, en med filter, en med modulasjonseffekter (leslie, chorus, trem osv) og en amp simulator.

DL-4 har jeg omtalt før, genial. MM4 er også meget bra.

Den vreng samlingen er også utrolig bra, de to andre kan jeg ikke uttale meg om siden jeg ikke har prøvd de.

Oki, har vurdert å kjøpe, funnet ut at det e litt greiere med litt effekter samlet en å ha 100 forskjellige vreng, delay og chorus bokser. Men de e litt dyr og da, tror de ligger på 3000 hver, så får bare spare :P

hvis du ikke har lyst til å bruke tusenvis av kroner på en delay-pedal finner du sikkert en brukt til 3-400 kroner på qxl.no eller www.musikkweb.no

ellers koster den digitech padalen jeg nevnte sikkert ikke over 1000 ny..