Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez RG2550Z


morvik

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har spilt gitar i ca. et år nå. Har en Supreme nybegynnergitar, men har veldig lyst på en ny og bedre gitar. Liker Ibanez vedlig godt og har sett litt på Ibanez RG2550Z. Noen som har noen erfaringer med denne gitaren?

Jeg fant denne siden. Her er, hvis jeg har forstått det riktig, moms og frakt inkludert. Prisen ender da på ca. 7600 kr, noe som jeg slettes ikke synes er så gale for en Ibanez Prestige. Noen som har erfaringer med denne nettbutikken?

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibanez RG2550 var min første "ordentlige" gitar, som jeg kjøpte etter konfirmasjon for fem år siden. Hadde den i nesten to år, hvis jeg ikke husker helt feil. Helt grei gitar! Etterhvert oppdaget jeg at halsen ikke var noe for meg, og var heller ikke helt fornøyd med vib-systemet...

Har aldri hørt om den nettsiden før, faktisk.

Også er det på tide med litt salgsreklame: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

Skal få den for 8k inkl frakt :D Panker selvfølgelig livskiten ut av en hver Prestige Ibanez, tro meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har spilt gitar i ca. et år nå. Har en Supreme nybegynnergitar, men har veldig lyst på en ny og bedre gitar. Liker Ibanez vedlig godt og har sett litt på Ibanez RG2550Z. Noen som har noen erfaringer med denne gitaren?

Jeg fant denne siden. Her er, hvis jeg har forstått det riktig, moms og frakt inkludert. Prisen ender da på ca. 7600 kr, noe som jeg slettes ikke synes er så gale for en Ibanez Prestige. Noen som har erfaringer med denne nettbutikken?

Takker for alle svar :)

Eg har en Ibanez RG2570e, som egentlig er heilt samme gitar som 2550e bare annen lakk.

som også da 2550Z er.. den har bare anna farge..

Liker den veldig godt :)

men obs, den har veldig tynn neck, har du prøvd 2550z`en?

det e opp til kvar enkelt, korleis neck en trivest med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en eventuell reklamasjon (er i en slik situasjon selv akkurat nå) Pakke,sende tilbake,ikke personlig kontakt med selger evt. repratør.

Prøv og gjøre en deal med ei lokal sjappe. Det virker som konkuransen i fra nettbutikker, gjør det mulig å prute BETRAKTLIG, bruktmarkedet er også gunstig nå.

Egenlig så skal vel vi (norske/ utenfor EU) få igjen, i dette tilfellet engelsk moms. Det er vel det som heter "taxfree for tourist's" Har tjent et par tusen på det selv da jeg var i Tjekkia og handlet klatreutstyr. Det er jo ikke riktig at vi betaler moms til både England og Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en eventuell reklamasjon (er i en slik situasjon selv akkurat nå) Pakke,sende tilbake,ikke personlig kontakt med selger evt. repratør.

Prøv og gjøre en deal med ei lokal sjappe. Det virker som konkuransen i fra nettbutikker, gjør det mulig å prute BETRAKTLIG, bruktmarkedet er også gunstig nå.

Egenlig så skal vel vi (norske/ utenfor EU) få igjen, i dette tilfellet engelsk moms. Det er vel det som heter "taxfree for tourist's" Har tjent et par tusen på det selv da jeg var i Tjekkia og handlet klatreutstyr. Det er jo ikke riktig at vi betaler moms til både England og Norge.

Det med reklamasjon og tilbakesending er jo litt gamble. Men sparer jeg nok penger er jeg villig til å gamble litt :)

playback-europe oppererer ikke med dobbel moms. Den prisen de oppgir er prisen uten mva + mva for det landet du sier du kommer fra (klikk på riktig flagg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så din anbefaling er å gå etter utseende, å ikke spillbarhet?

Njei, ikke egentlig, men etter min erfaring er en gitar med nypris på 20 000 bedre på de fleste områder ift en til 10 000. Lyden, treverket og gjerne halsen(om håndverket er godt noe det bør være til den prisen).

Og uansett så er det jo ikke til å stikke under en stol at selv om man ikke _skal_ bry seg om utseende, så er det jo en rimelig stor faktor. Når trådstarter spør etter erfaringer med en gitar virker det ikke som han nødvendigvis går etter hvordan han synes gitaren er å spille på?

Men selvsagt, PRØV for guds skyld en gitar før du kjøper den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.