Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Electro Harmonix Big Muff Pi (USA-versjon)


Konnis

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg er litt lysten på en Big Muff, har ikke fått anledning til å teste en selv men virker som om det er en konge fuzz/distortion-pedal. Duger den til band som Wolfmother, Muse, Hendrix, The Sword? Funker den også til Metallica (tenk Black Album)?

Nå har jeg en Cube 20X, og den gir meg egentlig alle lyder jeg trenger, brukbart nok. Men det kommer en dag hvor jeg trenger kraftigere forsterker.

Uansett, skal ikke spore av med forsterkerdrømmer nå. Er Cube-forsterkere glade i pedaler, eller blir resultatet middelmådig? Har testet en DS-1 for en stund siden på forsterkeren min, og jeg mener å huske at lyden ble litt grøtete :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv aldri testet Big Muff, så jeg skal ikke uttale meg for mye om den. Men den enkleste vegen til Wolfmother-lyd, slik jeg ser det, er en grei røramp som man kjører litt. Ville heller brukt Big Muff-penga på å spare til bedre amp om du vil ha fet lyd, så kan du heller slenge på noen pedaler senere. Hvilken gitar har du? Fuzz/distortion har en tendens til å høres veldig forskjellig ut fra gitar til gitar, og fra amp til amp.

Endret av themaxcom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dette er vel strengt tatt en fuzz og ikke distortion. Litt hårete grense der, men den har i hvert fall attack/respons som en fuzz og det innebærer at den ikke blir særlig tight i lyden ved palm-muting og sånt, noe en dist-pedal vil fungere bedre til (f.eks.Metallica). Og i mitt hode så trenger du tight, chunky lyd for å spille Metallica. Big Muff kan nok ellers fungere fint til Wolfmother og Muse og sånn. Min BM er veldig Smashing Pumpkins og stonerrock-ting à la Fu Manchu o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo alltids MT-2 Metal Zone fra Boss, som noen elsker og mange hater...personlig synes jeg den er en smule veps i boks, men det skal visst være mulig å få den til å låte greit, og da er Metallica-sound i nærleiken tror jeg. Jeg har dog hørt at Electro-Harmonix Metal Muff skal være grei, eller MI Audio Tube Zone. Z.vex Box of Metal skal jo være tøff, men da er vi jo ikke akkurat på 1000-lappen lenger... En pedal ved navn Fang fra merket Righteous Tones skal visst være rå, men den er muligens vanskelig å oppdrive...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.