Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boss Fender 59' Bassman Effektboks


Atomic

Anbefalte innlegg

Har hatt den. Skjønte liksom ikke poenget med den, for den hadde ikke bedre vrenglyd enn de fleste andre vrengpedaler, og den hadde jaggu ikke bedre cleanlyd enn de aller fleste amp-cleanlyder heller. Så den ble litt poengløs for min del.

Boss forsøker å innbille folk at de kan gjøre en dårlig amp om til en fender bassmann med å bare kjøpe den pedalen til en hyggelig tusenlapp. Men det kan den altså ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva om man kjører den rett inn i et lydkort da? Da skal man vel teoretisk sett få kun fender bassman lyden, eller?

Jeg forsøkte det, men resultatet ble ikke bra. Bassman-pedalen er tilpasset for å kjøre igjennom en gitarforsterker, og som vi alle vet så foregår det en viss lydendring inni forforsterkerdelen av de fleste gitarforsterkere. Uten denne endringen blir det drittlyd, mildt sagt.

Dersom du kjører bassman-pedalen rett i lydkortet så vil du nok få bedre lyd enn om du ikke bruker noen pedal i det hele tatt, men du vil få enda bedre lyd med en emulerende pedal / multieffekt, eller enda bedre: En skikkelig amp.

Til ditt formål ville jeg heller vurdert en Line6 POD eller en Tech21 preamp av ett eller annet slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som f. eks. en fender bassman, hehe;) Noen som har no de vil si om den? Bra/dårlig? Burde kansje lage egen tråd om det under forsterkere....

Bassmanen finnes i flere versjoner. Blackface, Silverface, 100 watt, 50 watt etc.

Jeg har kun prøvd 100 watts silverface med bass og det låter fett som pokker (fungerer bra på gitar også)

Her er den brukt til bass http://www.meheband.com/dontmakeyouifit.mp3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, nice. Er vel dyr og den da antar jeg... da er spørsmålet om den er hvert pengene da? Hvis den er så bra, kansje den faktisk er det? Man trenger jo heller ingen effekter egentlig, siden det er jo reverb på den....

Tror kansje jeg starter en tråd i forsterker forumet jeg....

Så kan vi diskutere effekten her isteden. Hva tror dere om fender deluxe reverb effektpedalen fra boss da?

Endret av Atomic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, nice. Er vel dyr og den da antar jeg... da er spørsmålet om den er hvert pengene da? Hvis den er så bra, kansje den faktisk er det? Man trenger jo heller ingen effekter egentlig, siden det er jo reverb på den....

7000 på finn.no : http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde

problemet med så store rørfortserkere er bare det at volumet må stå ganske høyt før du får hørt lyden slik den skal låtes... noe som kan gå utover forholdet til din bikkje/dame/naboer/vaktmester/etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.