Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye mikker!


tullekako

Anbefalte innlegg

Jeg trenger seriøst nye mikker, spiller på en Bc.Rcih Warlock med Original floyd.

Men mikkene er sugeferdig. Har blitt anbefalt EMG 81, men er redd de ikke har nok punch.

Skal passe til metall OG clean stuff.

Noen av kreteriene er:

- Støyfri

- Nok punch til metall, med palm-muting.

- God leed-sound.

Takk på forskudd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst: EMG aktive pickuper mangler ikke punch. Det er akkurat punch de har, og de eier på palm-muting. Når det er sagt, så vil jeg anbefale Seymour Duncan Blackouts, som er Seymour sitt svar på EMG sine aktive pickuper. De støyer mindre enn EMG, og skal vistnok låte mer "organisk", hva nå enn det betyr. De er ganske nye (kom på markedet i fjor), men allerede har gitarister som Mick Thomson og Alexi Laiho konvertert til Blackouts...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men enkelte sier at EMG låter best i mørke type-mahogany-gitarer mens Blackouts låter best i lyse treverk pga mye bass og litt mørkere lyd.

Men jeg har ikke noe personlige erfaring.

EDIT: Og ja. DE gitarene jeg har spilt på som har EMG, har en del punch samtidig som de låter tight.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men enkelte sier at EMG låter best i mørke type-mahogany-gitarer mens Blackouts låter best i lyse treverk pga mye bass og litt mørkere lyd.

Men jeg har ikke noe personlige erfaring.

EDIT: Og ja. DE gitarene jeg har spilt på som har EMG, har en del punch samtidig som de låter tight.

Spiller vel fint liten rolle hva de sitter i da de er aktive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.