Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

7-strengs gitarer


Freedo

Anbefalte innlegg

Har hatt tre sjuere. Morsomt en liten stund, men finner fort ut at jeg egentlig ikke har bruk for den sjuende strengen. En ting skal sies. Jeg likte halsen på alle mine sjuere bedre enn noen sekser. :)

Jeg hadde også en liten periode hvor jeg bare ville kvitte meg med 7-strengeren, men kom over det med gitaren i behold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen stor fan av 7strengere. Føler man legger seg veldig nær bassens frekvensområde... Det låter ikke nødvendigvis så bra live. Men funker sikkert fint til metall, men det har jeg liite erfaring med.

Fun fact: De første syvstrengsgitarene ble brukt til klassisk. Samme de første åttestrengerne.

Proof:

Endret av alexi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært påståelig du skal være, lille bassmann...

Bevis! :P

Ingen som skjønner det han sier? Lettere å spille på sjustrenger stemt normalt enn å stemme ned seksstrenger. Men, dersom man ikke har behov for den lyse strengen, så kan det være like greit å stemme ned en sekser. Tross alt det de fleste har tilgjengelig.

Carvin, Dean, Ibanez (stort sett), Music Man, Jackson har 25.5-skala

Schecter har vel operert med 26.5?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carvin, Dean, Ibanez (stort sett), Music Man, Jackson har 25.5-skala

Schecter har vel operert med 26.5?

Stemmer. PÅstanden om at 7-strengere er lengere er bare tull. De fleste er 25.5". Ibanez har noen 27" og schecter har sine 26.5". Har selv en RG7421XL som er 27".

Trodde man hadde en mørk H i bunn og ikke på toppen.

!?!?!?!?! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.