Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

koble skjermene sammen!


stene92

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp til hva jeg må gjøre.. Jeg kjøpt to pc-sjermer nå, hvordan kobler jeg dem?

På sjermkortet mitt på pc'n er det en VGA utgang og en S utgang.. Tidligere har jeg brukt å koble en pc-sjerm til vga og en tv til s-utgangen.. men jeg lurte på om det finns en eller annen kabel som går fra S kabel til VGA?

Noen som vet noe? Har ikke penger til ett nytt skjermkort :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S-video til VGA er en dårlig løsning fordi S-video har mindre båndbredde. Du er heldig om kabelen makter 800x600. Bokser som splitter VGA-signaler er heller lite gunstig.

Du har egentlig to reelle valg; kjøp et skjermkort med to uttak (VGA / VGA, VGA / DVI eller DVI / DVI) som støtter to skjermer, eller finn deg et ekstra skjermkort og stappe i PCI-porten (eller i PCI-e, alt ettersom).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S-video til VGA er en dårlig løsning fordi S-video har mindre båndbredde. Du er heldig om kabelen makter 800x600. Bokser som splitter VGA-signaler er heller lite gunstig.

Du har egentlig to reelle valg; kjøp et skjermkort med to uttak (VGA / VGA, VGA / DVI eller DVI / DVI) som støtter to skjermer, eller finn deg et ekstra skjermkort og stappe i PCI-porten (eller i PCI-e, alt ettersom).

Er du sikker på at man kan bruke to kort til to skjermer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at man kan bruke to kort til to skjermer?

Jepp, dette er fullt mulig f.o.m Windows 98. Det betinger at man har et PCI/-e/AGP skjermkort fra før, og ikke integrert. Hvorvidt dette er en brukbar løsning for vedkommende avhenger av bruksområdet, men snakker vi om f.eks spilling på en skjerm og skrivebordsvisning på den andre så funker det greit. Jeg har selv gjort dette flere år siden med brukbar resultat.

Om dette er en god løsning tror jeg ikke på, men muligheten er der, og er man blakk så kan man improvisere litt.

Eller spare opp og kjøp noe skikkelig, selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at man kan bruke to kort til to skjermer?

Aldri har jeg sett det blitt gjort med 2 forskjellige skjermkort,

så ikke vet jeg om det funker, men det er ganske fint om man bare skaffer et skjermkort med doble utganger.

2 utganger + 2 skjermer + litt fikling i windows.. så skal dette gå helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.