Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Peavey 6505


Tyrant

Anbefalte innlegg

Som beskrivelsen av tråden sier så er jeg på jakt etter et par anmeldelser fra folk som har erfaring med denne amp`en. Har kikket på diverse amper men har falt tilbake på denne og tenkte jeg skulle høre her å se hva folk har å si. Og "for the record" så spiller jeg metal ;)

Setter pris på både gode og dårlige erfaringer B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er ikke noe å tvile på. Løp og kjøp. Spørsmålet er vel om du skal gå for 6505 eller 6505+. Jeg har 6505+ og har ikke angret på at jeg kjøpte den. Er veldig digg med den ekstra EQ'en. Jeg kjører helt anderledes settings på lead kanalen enn på rythm kanalen. Ser for meg at den blir mer allsidig. Og 6505 er utsolgt fra leverandør. Og når de får den inn igjen på nyåret kommer prisen til å gå opp en god del siden dollaren har gått opp. Så løp og kjøp 6505+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe å tvile på. Løp og kjøp. Spørsmålet er vel om du skal gå for 6505 eller 6505+. Jeg har 6505+ og har ikke angret på at jeg kjøpte den. Er veldig digg med den ekstra EQ'en. Jeg kjører helt anderledes settings på lead kanalen enn på rythm kanalen. Ser for meg at den blir mer allsidig. Og 6505 er utsolgt fra leverandør. Og når de får den inn igjen på nyåret kommer prisen til å gå opp en god del siden dollaren har gått opp. Så løp og kjøp 6505+

For å si det sånn så har jeg ikke så mye peiling på det mer tekniske når det kommer til amp`er og slikt, men hva er egentlig forskjellen på 6505 og 6505+ ?

Prisene vet jeg om, jeg har foreløpig bare spurt om 6505 toppen men kan jo ta en telefon å høre angående pris på plussen, ville jo kanskje ikke vært så mye mellomlegg mellom en 6505 på nyåret og en 6505+ nå, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn så har jeg ikke så mye peiling på det mer tekniske når det kommer til amp`er og slikt, men hva er egentlig forskjellen på 6505 og 6505+ ?

Prisene vet jeg om, jeg har foreløpig bare spurt om 6505 toppen men kan jo ta en telefon å høre angående pris på plussen, ville jo kanskje ikke vært så mye mellomlegg mellom en 6505 på nyåret og en 6505+ nå, hehe.

Den første 6505`en har en felles EQ for både clean/crunch kanalen og lead kanalen,,

men på den andre kan du ha 2 forskjellige eq settings,, som han sa, det er litt flere knotter,

så du kan stille akkurat den clean lyden du vil ha, og fortsatt ha en helt annen innstilling på lead kanalen.

Jeg kjøpte nettopp en 6505 med Aphelion på forumet her..

valget sto imellom den og en gitar, og jeg angrer ikke noe.. den er så sjukt rå, aldri hatt så fet lyd ever!

åssn gitar bruker du? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen på en 6505+ nå er lavere enn en 6505 vil være på nyåret. 6505 kommer til å gå opp til 12000 på nyåret har jeg fått beskjed om. Forskjellen på 6505 og 6505+ er tre ting sånn som jeg har forstått det.

6505 har 1 eq og 5 preamp rør. 6505+ har en eq per kanal, 6 preamp rør og en bias sjekk knapp.

Jeg tror nok lyden er konge i begge to. Men vil si at 6505+ er hakket mer allsidig. Og når 6505 er utsolgt er vel valget enkelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar folkens. Som sagt skal jeg sjekke med butikken jeg har hørt med i morgen angående pris og leveringstid på +`en.

åssn gitar bruker du? ;)

Akkuratt for øyeblikket er alt jeg har en Jackson Kelly med noen Duncan Designed micer (ikke så mye å skrytte av akkuratt, hehehe)

Men gitaren som skal i hus før jul er en ESP Eclipse II SW ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6505 kommer til å gå opp til 12000 på nyåret

Og eg lot min gå i ein byttehandel som tilsvarte å selga ampen for 5000... :lol:

Uansett tykkjer eg det er ein flott rytmegitar-amp, men eg likte aldri sololyden eg fekk nok. Du må skru bananhøgt opp før du får "godlyden" her. Svært overvurdert amp lydmessig IMO. Men dingsen er solid.

Det heile er vel smak og behag, eg har funne kjærleiken i ein ENGL Powerball, som forsåvidt kostar ein god del meir og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderte denne ampen sterkt selv, men manglende cleankanal drev meg bort fra den, og tilbake til min gamle trofaste gamp.

Men vrengkanalen på ampen er en skitten liten pike, akkurat slik vi liker de :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.