Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strenger


Tambarskjelve

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hm... Kjenner meg ikke helt igjen her, når det snakkes om å skifte strenger når det henger skinnfiller og blod på dem, eller faren for at de skal ruste før man får brukt de nye strengene, og alt dette skjer altså i løpet av dager eller et par uker ???? :huh: Bruker dere øksene til jakt, eller fiske ??

Ikke har jeg ører til å høre forskjell gjennom 2 medgitarister, bass, brett og trommer. Trur jeg fortsetter som jeg alltid har gjort, bytter med et par måneders mellomrom, medmindre noe ryker..... B)

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et poeng Tommern, men den største gleden jeg finner ved å skifte strenger er at gitaren føles som ny etter at man har vaska vekk dritt fra gripebrettet og stramt på nye strenger, samt at man får jo unektelig lengre sustain på ferske strenger kontra strenger med skinnfiller og blod på seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifter ikke strenger så ofte, men nå har jeg bare spilt gitar i ca. 2 år.

Jeg bor 15-20min med buss fra nærmeste musikksjappe, så jeg kjøper med meg ett D'Addario 10-46 ellr to når jeg er der, også skifter jeg når jeg ikke har bedre føre, èn streng sliter (sjeldent), eller at de er ekkle å spille på pga. fett og svette elns :P

Skifter vel en gang hver 1-2 månde.

1-2 dager før gig da jeg spilte i band.

Tar også og vasker og rengjør hele gitaren når jeg først skifter.

Endret av McLovin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et poeng Tommern, men den største gleden jeg finner ved å skifte strenger er at gitaren føles som ny etter at man har vaska vekk dritt fra gripebrettet og stramt på nye strenger, samt at man får jo unektelig lengre sustain på ferske strenger kontra strenger med skinnfiller og blod på seg :)

He he. Joda, følger deg der. Men litt moro skal man jo ha :lol:

Jeg for min del er veldig nøye med å vaske henda mine før jeg tar opp gitaren, uansett. Svette, matfett, kaffe, cola, urin og andre ulumskheter man tidvis finner på normale hender er uegnet som balsam for strenger. Dessuten gir jeg meg alltid før skinnet forlater fingra. Da holder både strenger og brett seg rent og pent lenger :D

På den annen side er det fint at noen bruker bøtter av strenger, slik at strengeproduksjonen ikke stopper opp B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.