Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strenger


Tambarskjelve

Anbefalte innlegg

Jeg er nesten mer glad i å skifte strenger enn å spille. Så har aldri eldre strenger enn en måned gamle på elgitarene mine. De akkustiske har vesentlig lengre. Men de blir jo ikke brukt i nærheten så mye.

Du burde jo absolutt inngå en deal med Wikket.

:lol:

Send dine gamle strenger til ham etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tørr ikke bøye 5 halvtoner på H-strengen før den er et par uker gammel. Nå skal jeg teste ut Snake Oil strenger, så får vi se om det blir groovey-pants.

Snake Oil er glimrende strenger. Har brukt dem i et år eller to nå, og er svært fornøyd. Vintagevarianten vel og merke. Høres bra ut, og varer lenger enn de fleste andre strenger. Ikke spesielt dyre heller. :)

Liker forøvrig nye strenger. Bytter strenger altfor ofte, gjerne flere ganger i uken hvis jeg spiller mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke du konkurs..?

Jeg liker ikke helt ferske strenger. Liker lyden fra ca dag 4-5 til ca 40 dager helt til de mister lyd.

Syns de låter mer og mer "cream" jo eldre de blir. Altfor skarp lyd i starten..

Desuten bruker gitaren min noen få dager før strengene sitter godt nok og holder stemmingen utmerket godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snake Oil er glimrende strenger. Har brukt dem i et år eller to nå, og er svært fornøyd. Vintagevarianten vel og merke. Høres bra ut, og varer lenger enn de fleste andre strenger. Ikke spesielt dyre heller. :)

Liker forøvrig nye strenger. Bytter strenger altfor ofte, gjerne flere ganger i uken hvis jeg spiller mye.

Så Snake Oil varer lengre en de fleste andre strenger - og du skifter flere ganger i uka :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg la merke til at det så litt rart ut det der... Det jeg mente å si er at jeg har en tendens til å bytte strenger oftere enn strengt tatt nødvendig, spesielt hvis jeg holder på med innspillinger og slikt. Meeeen, på den annen side, så er det jo slik at det er perioder der jeg spiller relativt lite (kone, barn og hund krever sitt), og dermed lar være å bytte strenger hele tiden. Da er det jo fint at de ikke akkurat ruster mens man setter dem på... Ja, og så er det jo ikke alle gitarene som blir brukt like mye, og dermed ender jeg kanskje opp med å bytte strenger latterlig ofte på én gitar, og håpløst sjeldent på en annen :rolleyes:

Ble mye vås her, men det er uansett en fordel at strengene er holdbare, og at de låter bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har en kompis med en Jackson han kjøpte sommeren 2007. Han har enda til gode å skifte strenger. "Det tar for lang tid"-typen..

Nå skal det sies at fyren kun spiller powerchords og aldri bender :P

Selv skifter jeg med 2-4 ukers mellomrom, etter hvor mye spilling det blir..

Endret av Mr. Blonde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.