Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvorfor 5'strengs?


jonta

Anbefalte innlegg

Nå, etter litt spilling i band, vil jeg si at den dype H og C, kan bli veldig grøt. Bortsett fra på rolige partier. Den dype D er blitt et must. Den er bare rå, på f ex. Another brick in the wall.

Og, joda jeg savner G str. når jeg av og til har solopartier, da blir det isteden løping oppover D strengen. Kan selvførgelig prøve å (kom på det akkurat nå) spille lenger opp på halsen (lysere toner, blir vel egentlig ned på halsen da gitaren står i stativet, hva sier man egentlig?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Foo skrev:Som regel er bassen stemt DADG til meg.

Det blir kanskje slik etterhvert her også, eller om jeg setter på disse feteste 055/110 og stemmer det hele en tone ned.

Mytola: kan du si litt mer om denne detuneren? hva koster den, man trenger vel egentlig bare en, på 4'de str?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foo skrev:Som regel er bassen stemt DADG til meg.

Det blir kanskje slik etterhvert her også, eller om jeg setter på disse feteste 055/110 og stemmer det hele en tone ned.

Mytola: kan du si litt mer om denne detuneren? hva koster den, man trenger vel egentlig bare en, på 4'de str?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foo skrev:Som regel er bassen stemt DADG til meg.

Det blir kanskje slik etterhvert her også, eller om jeg setter på disse feteste 055/110 og stemmer det hele en tone ned.

Mytola: kan du si litt mer om denne detuneren? hva koster den, man trenger vel egentlig bare en, på 4'de str?

[offtopic]

kan ikke noen med litt pedagogiske evner fortelle jonta hvordan man quoter andre.. (han har nevnt i andre poster at han sliter med dette)

[/offtopic]

Når dere benytter slike utradisjonelle stemminger, vil dere ikke slite med intenasjonen. Altså, man har jo ikke uendelig mye å gå på justeringer ved brua..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Desverre jonta, så har jeg ikke sett Hipshot D-tuneren i norske butikker, men det er en stund siden jeg har sjekket www.gitarist.no sine sider, så kanskje de har begynt nå? forresten, Quote, klikk på "Reply" knappen nede i høyre hjørne av den posten du ønsker å sitere :) Den knappen det står quote på har jeg ikke helt forstått selv :P

Davidsen: Jeg har ene P bassen min stemt i C, og jeg har plenty med plass begge veier på stolen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis brukes det på den dypste strengen, men
tror jeg bruker det på flere strenger. I tillegg til en noe spesiell bro...

Det er en Zon Hyperbass og har de-tuners på hver streng, samt en for hvert strengepar på stolen. Ergo opp til 4 stemminger per streng.

Og Manring vet hvordan det skal bruke også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere benytter slike utradisjonelle stemminger, vil dere ikke slite med intenasjonen. Altså, man har jo ikke uendelig mye å gå på justeringer ved brua..

Vel, jeg måtte file "brua" til 4'de strengen for å få lengde nok, da jeg satte på denne tykke (130) H-strengen. Det var også rimelig trangt hull å tre denne igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.