Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Enda en "Tele"


Anbefalte innlegg

Og skulle hele greia med lakkinga gå til en viss plass så kan du sende kroppen til meg så skal jeg sikkert klare å finne et bruksområde til den ;) Den blir steike stilig...

:lol: Ja ett eller annet må det vel kunne gå an å bruke den til ^_^

Takk for skryt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei lita oppdatering bare... slik at dere ikke tror at jeg har gitt fulstendig f... i hele fjøla :huh:

Har slitt litt med den lakkinga mi i det siste! Det har for det første vært litt dårlig tid til å styre med slikt nå den siste uka, samt at denne klarlakken jeg benytter meg av ikke akkurat oppfører seg slik jeg har vært vant til at klarlakk har oppført seg... Det er litt vanskelig å si om det er lakkutstyret mitt som ikke takler det, eller om det er selve lakken som er uvant for meg, og at det er derfor jeg ikke får resultat som forventet... Men OK, i går fikk jeg ihvertfall pussa ned det aller meste av gitarkroppen igjen, og skal ta meg ei lita økt til nå, så får vi se om ikke det kan bli lagt et siste og avgjørende strøk i morra. Håper det går bra denne gangen da, for no nærmer det seg at jeg må reise på jobb igjen, og jeg hadde liksom sett for meg at denne skulle få plass under juletreet.

Ja, ja... det er vel neppe verdens undergang om så ikke skjer da, men jeg kan jo ikke la det dra ut i sånn kjempelangdrag heller!!

Så følg med! Den som lever får se hva det blir til etterhvert! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeeldig pent så langt, minner meg bittelitt om en Ruokangas jeg hadde planer om å kjøpe (før jeg plutselig endte opp med R7en til GunnarpåMo :) )

:rolleyes: Minna litt ja... det er sant det! Ser at denne var med utfresa kammer også... Tenkte faktisk litt tanken jeg også, men hadde nok ikke kommet til å kutte lydhull i toppen min!! Nå ble det ikke frest kammer i denne, men det hadde vært interessant å gjøre et forsøk en gang... Får se hva tiden bringer av idéer og lyster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No synst eg virkelig at det er på tide med eit bilete av herligheta, sidan du no er ferdig med lakkeringa? :)

Hehe... du synest liksom det ja... ^_^

Gikk faktisk og snara og tenkte på det her i sta, og henta kameraet som naturligvis var tomt for strøm... men ikke fortvil! Det står på lading, så om en liten halvtime eller så kanskje :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, da har jeg knipsa et par bilder til av herligheta... litt nærmere sluttførelse denne gangen, men jeg ser at det kniper inn med tida! Følgende er gjort siden sist: Lakka og slipt, lakka og slipt... osv!!

Dvs at jeg har mer lakkeringsarbeide foran meg, men at jeg bare er nødt til å si stopp for denne gang hvis jenta skal få seg gitar til jul! Jeg reiser på jobb på onsdag og blir borte en stund (men tar med meg et annet prosjekt ut på tur).

Nå har jeg montert stemmeskruer, og i morra eller søndag blir det montering av stol, pickuper og muligens jack. Kontrollplate ser ut til å la vente på seg, så godt mulig at den vil bli levert uten denne til julaften. Men den kommer til å komme i knallfin tweedkasse :rolleyes: Har ei som er egna til formålet, og dessuten er helt ny! Bilder kommer tenker jeg ^_^

69662_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/27683/69662.jpg

69663_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/27683/69663.jpg

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

Edit: Hmmm... hvorfor ble bilda levert på siden skal tro?? Noen som kan gi et fornuftig svar på det??

Endret av Finger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

So vi sei her på Møre: Steikje bra! ;)

Nåvel, det er nok ikke så steikje bra som det kanskje ser ut til på avstand, men det får være godt nok inntil videre rett og slett. Får kjøre på med hardware og strenger og ellers det som hører til så får vi sjå ka resultatet blir. Ska bli kjekt å sjå om den blir spillbar ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg meddele forsamlinga om at Telen´n har fått montert det aller meste av hardware, pickuper og stol er på plass, strenger er montert og gitaren har vært spilt på i godt over ett døgn... og fy fader om jeg så må få si det sjøl... Det ble en riktig riktig god gitar, og kanskje en av de beste av denne sorten jeg har spilt på noen gang!

OK... jeg har IKKE fått spilt på den gjennom noen form for forsterker enda, for jeg har ikke fått kontrollplata i hus. Den kommer nok ikke på før godt over nyttår, og derfor er ikke potmetere og jackinngang lodda enda. MEN, sånn reint akustisk har den virkelig potensiale må jeg bare få lov til å si!!

Nå er den pakket i G&G kasse i tweed, med gullplysj og greier... og blir ikke dette ei julegave som gjør susen så veit jammen ikke jeg!!!

Jeg reiser på jobb i morra og blir borte i fire uker, men lover å legge inn bilder av det som måtte være av interresse når jeg kommer tilbake!

Som sagt... pakken står klar med rød sløyfe rundt håndtaket på kassa. Nøkkelen er pakka inn som julegave siden mottakeren er klar over hva som skal gies vekk... men ho har jo ikke sett selve sluttresultatet enda da... og heller ikke fått prøvespilt :lol: Det skal ikke være sååååååååååå lett å være den som er lita og må vente på jula heller da!! :rolleyes:

Det som gjenstår nå er altså kontrollplata og det å lodde elektronikken. Det skal dessuten påføres dekaler på headstocken og freses inn serienummer og en liten hilsen fra far... Det er dessuten ikke helt umulig at jeg bare tar den tilbake og demonterer den for å gjøre noe mer lakkeringsarbeide på den etterhvert...! Jeg er ikke 100% fornøyd, så da kan det hende at det er like greit å bare se til at jeg blir det...!!

Jeg vil nok poste litt på forumet framover sjøl om jeg er på jobb, men jeg benytter sjansen til å si God Jul til de som har fulgt med her inne... og så må jeg få si at jeg allerede har planlagt et par-tre julegaver til neste år... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gledelig å høre! Må være utrolig deilig stund første gang du spiller på den og alt føles riktig. Jeg tviler ikke et sekund på at jentungen blir fornøyd :)

god jul til deg også!

Nåvel... absolutt ALT var og er jo ikke helt riktig... men ja, det var faktisk utrolig overraskende at det tok så kort tid før det aller meste føltes bortimot helt riktig ihvertfall!! Det var på en måte slik at det ble svidd av ei glose eller to når det virkelig gikk opp for meg at jeg faktisk har lovet den bort før jeg fikk testa den sjøl :huh:

Lite å gjøre med det, annet enn å prise seg lykkelig over at den blir i familien om ikke annet!

En annen ting er vel at det nok ikke er så utrolig lenge til det blir bygget ny telecaster... ^_^ Er ikke like sikker på om den blir lovet bort før den er godt og vel testa!

Vel... kanskje best å ikke røpe for mye her inne :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.