Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Man er da høflig...


Tommern

Anbefalte innlegg

Presentere seg må man, sa min gamle far. Han sa forøvrig mye rart, men det er en annen greie.

Født i -52. Fikk gitar av bestemor på 7-årsdagen. GubbaNoah til jeg var 10. Så våknet interessen. Forløsningen kom med barregrepet, da åpnet verden seg. Starta band da jeg var 14. Lærte aldri å spille solo, fordi jeg var den eneste som kunne synge. Alle slutta da verneplikten var et faktum. Solgte min 66 modell Telecaster med håndspunnende coiler da mc bare måtte innkjøpes. Gitaren lå jo bare der, og Honda CB 450 kosta 10.400 i 1970, så da ble 2.400 for Telecasteren verdifult. Vox AC 30 Combo gikk samme veien. Fikk tilbake gnisten i voksen alder, da husbygging og bleieskift var unnagjort. Kjøpte Strat, men fant ikke noen å spille med. Fikk aldri noe forhold til Straten, så den røyk ut.

For noen år siden ringte så telefonen. Sologitaristen vår fra ungdomsbandet fyller 60. Surprice-party på gang, kommer du?? Klart det, erru gæærn, slikt må man jo bare. Stakkaren ble losa inn med bind for øya, og da det falt, glante han rett på en scene med full rig og hele det gamle bandet, en strat sto og venta på'n, og salen var full av venner fra fjern og nær. Vi blåste liv i noen gamle Shadows-låter, og det ble fest!

Da tente gnisten igjen. Litt annen sammensetning nå, litt annet reportuar. Kjøpte meg en Telecaster Highway One i går, og nå er det bare å terpe country og blues-riff. Nå SKAL jeg lære å spille solo!!

Helter : Clapton og Moore.

Motto : Det heter ikke gammel mann, det heter mann i passe alder.

Mer trenger dere ikke vite om meg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle!

Ja, det ble en festlig aften, for å si det enkelt, og ja, den telen er vel vedt flere titusener nå. Men noe av det man har lært oppigjennom, er at ting er kun ting. En pragmatisk holdning til slik gjør livet enklere. Hell, de produserer enda bedre halser nå, enn da, og satin er bedre enn lakk, spør du meg :lol: Kjøpte som nevnt en HW 1 i går, demobrukt i et demorom, litt småhakk, 3 lapper :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet! Ser at du var født i 1952, og då greier eg ikkje å holde meg: Fekk du med deg nokon bra rocke-konserter på 60/70-talet (ala Junipher Greene, Deep Purple, Rory Gallagher, Thin Lizzy osv...)?

Må nok skuffe deg ltt der. Vokste opp i en dal i Telemark, og brukte tida på Volvo Amazon og buddeier. Fokus, du vet, her og nå, real life :D

Men noen år senere studerte jeg i USA. Så Queen med Freddy live i Nashville i -78. A Night at the Opera. Gutta ble fira ned på scenen fra taket, skikkelig stemning med gløden fra tusenvis av lightere i tonnevis av røyk. Mest fra scena, men det lukta av MaryAnn kan man si B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah. Endelig en som ikke diskuterer russekort og tror at G&R er et klassisk rockeband...

Velkommen!

Takk. Snedig det der med G&R. Hu jeg lever med er 9 år yngre enn meg, og for henne er det slik. Ikke nok med - hennes 2 tenåringsdøtre digger også G&R...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.