Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marillion!


LesMarshall92

Anbefalte innlegg

Heisann :D

Siden jeg er født i 92', og er oppvokst med bare boyband og shit på radioen, så har eneste influence av musikk gjennom livet vært Marius Müller, Stage Dolls, Marillion, AC/DC osv, gjeonnom pappa.

Dette kom jeg på for ca en uke siden, og fant fram noen Marillion cd'er siden pappa har alle.. hele diskografien. Men er dette geniale bandet lagt i glemmeboken hos flere av dere ?

Virker som ingen av kompisene mine har hørt om de ihvertfall.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, glemt er de vel ikke. Det hender seg fortsatt at jeg hører Misplaced Childhood eller Fugazi platene f.eks. Men Marillion var liksom størst på 80 tallet egentlig, selv om de fortsatte å selge en del plater. Og akkurat der ligger nok forklaringen - de fleste på dette forumet var ikke engang født da Marillion hadde sin storhetstid :D Og de hadde liksom ikke noe sånn comeback som mange 80's band hadde på 90/00 tallet heller, da de jo egentlig aldri ga seg etter 80 tallet.

Ahh, dere er så unge ass ^_^ ehm, ellers så er jeg litt for gammel.. <_<

Endret av Greener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardcore Marillionfan her :lol:

Steve Rothery er en usansynlig undervurdert gitarist.

Kan aldri huske å ha sett han i et gitarblad noen gang!

Faktisk har Marillion en veldig bra kariere den dag i dag.

De selger og kontrollerer alt av Merch og utgivelser selv og har faktisk opplevd å bli litt hippe igjen i ultratrendy England!

Misplaced Childhood, Clutching at straws og Fugazi er selvsagt favoritter men jeg liker også Hogarthperioden, spesiellt Seasons end og Brave.

Gammal jeg og! 34år

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller meg bak Marillionhyllesten jeg og ^_^

Er som noen over her gammel jeg og, nærmere de 40 enn 30 :o

Har og veldig sans for Arena, hvor gamletrommisen(Mick pointer) spiller videre. De har forøvrig med seg en ytterst habil gitarist, John Mitchell. Anbefales alle Marillion fans :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller meg bak Marillionhyllesten jeg og ^_^

Er som noen over her gammel jeg og, nærmere de 40 enn 30 :o

Har og veldig sans for Arena, hvor gamletrommisen(Mick pointer) spiller videre. De har forøvrig med seg en ytterst habil gitarist, John Mitchell. Anbefales alle Marillion fans :)

Liker også Arena, men føler at Mitchell er litt for mye Rothery til tider..

Men the visitor er jo en miniklassiker.

Har du forresten sett Arena DVD`ene?

Pointer spiller tøfft men er ikke verdens stødigste..Neoproggens svar på Lars Ulrich? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker også Arena, men føler at Mitchell er litt for mye Rothery til tider..

Men the visitor er jo en miniklassiker.

Har du forresten sett Arena DVD`ene?

Pointer spiller tøfft men er ikke verdens stødigste..Neoproggens svar på Lars Ulrich? :lol:

Jepp, har 2 dvd'er av de, tøfft er det, men det er som du sier en viss L U feeling over det :lol:

Synes dog at Mitchell spiller knall. Har i mine øyne "opparbeidet" seg en egen stil som man kan kjenne igjen, og man kan sikkert telle på en fing hvor mange her inne på forumet som har hørt om han :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har 2 dvd'er av de, tøfft er det, men det er som du sier en viss L U feeling over det :lol:

Synes dog at Mitchell spiller knall. Har i mine øyne "opparbeidet" seg en egen stil som man kan kjenne igjen, og man kan sikkert telle på en fing hvor mange her inne på forumet som har hørt om han :lol::lol:

Skjønner hva du mener med Mitchell.

Jeg har også hørt såpass mye på han at jeg kjenner igjen visse ting, men for en som har

hørt litt Marillion og hører Arena for første gang kommer ofte Rothery-relasjonen opp :)

Spesielt cleanlyden og arpeggioene. Han er litt mer "metal" enn Rothery da (+at han ikke er feit og skalla, faan som Rothery ser ut om dagen hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.