Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

PIC (mikrokontroller) effekt prosjekt


Anbefalte innlegg

Sitter her med et EasyPIC5 utviklingsbrett for mikrokontrollere og en hel haug med mikrokontrollere...

Tenkte at det kan det jo muligens lages noen gitareffekter av!! Noen som har gjort dette før? / har noen ideer til hva jeg kan lage/bruke

Har flere PIC-kontrollere med analoge innganger (selvfølgelig et minimum) og også med USB og ethernet støtte...

Har lassevis med LED, 7-segment display og LCD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med PC programmering... Og skal nok klare å få til noe - men det kan nok ta litt tid...

Har også fått tak i D/A-Convertere nå, så har delene som trengs...

A/D kanalene har 10bits oppløsning, D/A-converteren har 12bits oppløsning

Selve mikrokontrolleren er 8-bits. Har flere forskjellige, PIC16F84, PIC16F877, PIC18F4550 og en del andre forskjellige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan PIC jobbe med minneadresser og referanser til disse? Slik som c++ med pointers?

Jeg har laget et proof of concept delay greie med atmel atmega168 arduino som brukte interrupts og hadde en sirkulær minnehåndtering, write pointer lå f.eks 50 adresser foran read pointer, dermed bre signalet forskyvet 50 adresser eller lesinger/skrivinger. Kretsen slapp originalsignalet rett igjennom analyserte det og la på ekkoet.

Hva ser du for deg og lage? [har du c++ eller basic bakgrunn?]

Kan kanskje lage en tuner? Om du ikke har en.

Endret av AlphaBeta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PIC er ikke så ulik AVR-mikrokontrollerne...

Det er mulig å jobbe med minneadresser ja

Jeg har tenkt å programmere i C, utviklingsverktøyet jeg bruker har massevis med innebygde biblioteker som kan brukes, som gjør programmeringen en del enklere (men dessverre litt mer "grisete") - Jeg har PHP, VB og C# bakgrunn

Tunere har jeg ganske mange av nå (av en eller annen grunn), men kunne kanskje bakt det inn, er jo bare en knapp for å skru det på og visning på LCD. Har uansett planer om å sette på et LCD display (har mange av de liggende også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du har jo åpenbart bakgrunnen :) Da er det jo i prinsippet bare å lese litt om effekter oig begynne å programmere dem. Effekter kan programmeres i python liksom, jeg holder på og eksperimenterer litt med det nå, hehe.

Kan du noe om digital representasjon av lyd? I såfall burde det jo være en relativt overkommerlig sak :)

Du kan lese denne f.eks. http://www.uio.no/studier/emner/matnat/mat...iale/sound0.pdf, det er rimelig basic...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for linken! :D Det ser ut som det står en del bra der... Skal lese den nøyere når jeg kommer hjem fra jobb i dag

Og så må jeg få tegnet et koblingsskjema, men før jeg gjør det må jeg finne ut av hvordan jeg skal lage inngangs- og utgangskretsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått meg en Boss GT-8, den har mulighet for styring fra PC via MIDI...

Kanskje jeg kunne fått lagd meg et USB-MIDI interface.. Har en del PIC18F4550, og de har innebygd USB

Noen som har gjort dette før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.