Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

effektboks?


Anbefalte innlegg

Har spilt i 3 år nå, elgitar i 1 år. Jeg lurer på å kjøpe meg en multieffektboks (gjerne brukt, ikke for dyr), kanskje noe som boss eller line 6.

Har sett noen demoer på Youtube, men alt i alt har jeg ikke blitt så mye klokere på om det er noe som passer for meg. Jeg har lyst på en slags allrounder, i og med at jeg spiller alt jeg synes er tøft.

Så jeg lurer på:

Er det virkelig sånn at jeg ikke trenger så mye annet hvis jeg har f.eks en boss gt-ett eller annet? Er slike egentlig ment for å erstatte en haug med pedaler?

Har dere noen spesielle effektbokser å anbefale? (Bruker en cube 30x amp, bor i blokk, så det kan ikke bli altfor høyt lydnivå) <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du bruker Cube, så har du jo det du trenger egentlig. Men Boss GT-serien har folk gode erfaringer med.

Viss du sier hva slags lyder du liker, så er det lettere å hjelpe.

Men for 3000kr kan du få mange gode individuelle bokser. hemmeligheten er å handle brukt her på forumet eller finn.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens feil tråd å spørre i. Men jeg lurer på om det finnes noen gode "oppskrifter" på hvordan lage et godt og ryddig pedalbrett?

For å svare på topic, så tror jeg også GT-8 er mer enn bra nok. Skal prøve å skaffe meg en slik jeg også. Har spilt i tre år, har foreløpig en Zoom effektprosessor og en Line 6 - Pocket Pod.

Den er kjekk å ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens feil tråd å spørre i. Men jeg lurer på om det finnes noen gode "oppskrifter" på hvordan lage et godt og ryddig pedalbrett?

Er vell ingen oppskrift på det, men her er noen tips:

-Ikke bruke for lange kabler mellom pedalene.

-Ha en skikkelig strømforsyning istedet for mange adaptere.

-Bruk gjerne et brett hvor du kan gjemme kabler og strømforsyning under brettet.

-Prøv å sette pedalene på to parallelle linjer, evnt. én om brettet ikke er dypt nok, ikke hulter til bulter.

-Ha stort nok brett, men ikke noe gigabrett til 4-5 pedaler.

Håper dette hjalp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.