Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp meg å finne ut hvilken gitar dette er.


Loztboy

Anbefalte innlegg

Hei

En venn av meg kjøpte denne gitaren i går via finn.no

Han ga 3000 for den. Typen han kjøpte den av var ikke sikker på opprinnelse, han hadde byttet den til seg, og hadde mange gitarer til salgs.

Er det noen som har noe informasjon om denne gitaren?

Har Ibanez noen gang laget en prestige rg uten Ibanez logo på headstocken?

Kan det være byttet hals?

Eller er det rett og slett en kopi?

her er noen bilder.

front.JPG

bakside.JPG

hode.JPG

mikker.JPG

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OG! Hadde det vært en Prestige-modell, så hadde det vært 5-dels lønn/valnøtt hals. Ser ikke valnøtt-stripene på den halsen der jeg. Stinker dårlig kopi her.

+ at tremoloen ikke er en Edge Pro, det ser man. (pop-in-arm-socket-saken). Broa ser ut som en Edge Zero, men den sitter bare på de aller, aller dyreste RG-modellene til 15000 ogsånn, ikke på en gitar til 3000. Dette + misforma plekterbrett = Lukter dårlig kopi.

Ikke finner jeg noen Prestige RG med HH-oppsett og plekterbrett på Ibanez sine sider heller. :huh:

Endret av Metalbrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OG! Hadde det vært en Prestige-modell, så hadde det vært 5-dels lønn/valnøtt hals. Ser ikke valnøtt-stripene på den halsen der jeg. Stinker dårlig kopi her.

Det stemmer ikke. Finnes veldig mange Prestige-modeller som ikke har 5-dels hals, rundt om... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor i all verden passer ikke plekterbrettet med formen på gitaren? Kan også se ut som tremmen ligger skjevt, i forhold til routinga....

dette er en annen "ekte" ibanez

RG350EX.jpg

krom hardware og samme form på plekterbrett og innlays

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er en Ibanez RG350. Sånn osm denne: http://www.ibanez.co.jp/world/country/frame_norway.html

Som du ser er det svart hardware. Sharkfinsene er fine. Og mikrofonene er noen helt andre. Jeg mener å ha sett den gitaren som du viste oppe på en side som solgte massevis av fake gitarer. Finner ikke igjen linken. Men var her på forumet noen linket til den siden. Man fikk kjøpt "Jem" gitarer til 3-4000 kr nye. Men var uten Ibanez logo.

Ibanez ville nok ALDRI ha solgt en gitar uten logo. Men se på plekterbrettet på den siste du viste nå i forhold til den første. Se hvor mye lengre ut "spissen" går,

Edit: Du kan og se på halsen at den er fake. Se på formen før den møter kroppen på baksiden. Og så ser du på det samme her: http://forum.gitarnorge.no/index.php?showtopic=16898&hl=

Endret av Vampyro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er en Ibanez RG350. Sånn osm denne: http://www.ibanez.co.jp/world/country/frame_norway.html

Som du ser er det svart hardware. Sharkfinsene er fine. Og mikrofonene er noen helt andre. Jeg mener å ha sett den gitaren som du viste oppe på en side som solgte massevis av fake gitarer. Finner ikke igjen linken. Men var her på forumet noen linket til den siden. Man fikk kjøpt "Jem" gitarer til 3-4000 kr nye. Men var uten Ibanez logo.

Ibanez ville nok ALDRI ha solgt en gitar uten logo. Men se på plekterbrettet på den siste du viste nå i forhold til den første. Se hvor mye lengre ut "spissen" går,

Takk for mange raske svar. hadde vært interessant å se linken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ at tremoloen ikke er en Edge Pro, det ser man. (pop-in-arm-socket-saken). Broa ser ut som en Edge Zero, men den sitter bare på de aller, aller dyreste RG-modellene til 15000 ogsånn, ikke på en gitar til 3000. Dette + misforma plekterbrett = Lukter dårlig kopi.

Ikke finner jeg noen Prestige RG med HH-oppsett og plekterbrett på Ibanez sine sider heller. :huh:

Det skal da heller ikke være Edge Pro på en RG350 ;) De har Edge III, etter det jeg kan huske... Vil vel ikke påstå at den tremmen der ser ut som en Edge Zero heller :P

BTW, én ting til. AANJ'en ser ikke riktig ut. Og hvis du ser på halsen ved festet, så er den ikke avrundet til å gå i ett med AANJ'en...

Dessuten, skal det ikke være et serienr. bak på headstocken? Har vært det på alle Ibanezer jeg har sett, etter det jeg kan huske...

Endret av Tommy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kompisen din betalt for gitaren alt, eller ble den sendt i oppkrav/med betalingsgaranti?

kjøpt og betalt kontant i Drammen.

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=15324303&sid

han påstår vel ikke at det er en ekte Ibanez, så jeg vet ikke om man kan krangle noe på det.

Jeg ba kameraten min holde hodet kaldt, han var uten gitar og desperat og handlet der etter :)

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.