Web Analytics
Jump to content

Vampyro's utstyr

Vampyro
 Share

Recommended Posts

Først må jeg bare beklage at kvaliteten på bildene ikke er så veldig bra. Men jeg får forhåpentligvis tatt bedre bilder senere.

n516779622_1644668_8808.jpg

Forsterkeren min. En Peavey 6505+ med Harley Benton Vintage kabinett. Kabinettet har 2 V30 elementer. Låter konge!

n516779622_1644669_9350.jpg

Effektene mine. Som omtrent aldri blir brukt. Jeg kjører somregel rett i forsterkeren. Men det er iallefall en Visual Sound H20 Chorus+Ekko pedal. En Carl Martin Crush Zone dist pedal. Den gir mye distortion, men veldig lite definisjon. Til slutt er det min hjemmelagde Marshall Guv'Nor klone. Gir veldig fin vreng til rock og blues. Fornøyd med den. Passer og til Maiden, derfor den er dekorert som den er.

Og så er det min andre forsterker. En Peavey Valveking. Denne har jeg tenkt å skifte element. Og den har jeg tenkt å bruke som clean forsterker.

n516779622_1644667_8363.jpg

Elgitarene mine.

Først en Squier Stagemaster. Her har jeg skifet pickup. Til en som stod i Ibanezen min. Mye mer definert lyd nå og mye mindre bassete. Har og skiftet trem og satt inn en Gotoh. Den er super. Holder stemmingen kjempebra. Eneste minus er at den er for stor, så jeg kan ikke ha på bakplaten.

Så er det min Johnson strat kopi. Det var den første gitaren jeg kjøpte. Her har jeg omlakkert den, har og skiftet pickups på den. Til Lace Sensor Hot Gold. Veldig rene og fine. Den er ikke helt ferdig, skal skifte bro og alle blanke deler til svart. Har og planer om å lakke headstocken oransje. Som dere og kan se så er det noen hakk nederst. Det er etter gitarstativet. Den kan ikke stå i stativet, for lakken løsner. Og virker ikke gjennomherdet. Har herdet i ett og ett halvt år. Pusset den ikke ned til treverket. Kanskje det var feilen.

Til slutt er det min Ibanez RG770. Super gitar. Har satt inn Dimarzio Paf Pro i neck posisjon, og en Dimarzio Super Distorion i bro. Super kombinasjon. Elsker den gitaren. Men fargene er utroolig vanskelig å få på bilde. Den er både lilla og blå. I tillegg er det metallic lakk. Superkul.

n516779622_1644666_7867.jpg

De akkustiske gitarene mine.

En Höfner til venstre. Den er fra 1971, og man kan faktisk ta av halsen på den. Veldig spesielt. Kan stille vinkelen med en skrue. Låter fint til akkord spilling. Men er ikke egnet til fingerspill.

Så er det en Ibanez AEL-55. En special edition gitar. Elsker utsende på halsen på den. Låter bra både pluged og unpluged

Sqiueren og Ibanezen er nydelige begge to. Men squieren har litt tynn lakk. Så man kan se hvor treverket er skjøtet sammen. Har og litt for tykk hals etter min smak. Johnson straten er mye penere i fargen i virkeligheten. Er faktisk den gitaren jeg spiller raskest på. Tror det har noe med at det var den gitaren jeg spilte ett par år på før jeg kjøpte meg nr 2. Er og den gitaren jeg oftest plukker opp for å spille. Har jo og noe med at det er den eneste som er stemt i E og da :P

Steikje mi tid den Squieren må ha blitt rå med en Gotoh! Da jeg fortsatt eide den så vurderte jeg å sette på en gullgotoh og bytte ut mekanikken forøvrig med gull, men den ble solgt istedet :ninja: Gotoh'en min får vente til et annet prosjekt. Kanskje en Ibanez, hm..

Som alle kan se så har jeg kjøpt alle gitarene mine bortsett fra den første her på forumet:P 770'en er nyyyyyyyydelig. Jeg elsker virkelig den gitaren. Men den her litt slitte bånd. Så vurderer å sende den en liten tur til Øyvind Fjell. Squieren sine bånd er jo som himalaya i forhold:P

Squieren er og blitt helt rå med Gotoh. Har bare to negative ting å si om den. Og det er at den balanserer litt dårlig, og kunne trengt nye mikker. Nå har den fått nye pot'er, en ny mikk og ny trem. Så den er på vei til å bli knallgod. Men balansen plager meg litt. Men den ble bedre med ny stropp.

770'en balanserer perfekt. Og fargespillet i den er så kult. Er jo både dødrå blåfarge og lilla gitar jo :P