Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

my modded strat


jealei

Anbefalte innlegg

heisann, for en stund siden kjøpte jeg meg en squire standar stratocaster i Candy Apple Red finnish

en slik:

0321602509xlsd1.jpg

og nå ser den slik ut :D

dsc0009gu4.jpg

jeg greide og ryke b strengen under oppstemingen :angry:

dsc0010vn2.jpg

dsc0011qu4.jpg

dsc0012kc0.jpg

dsc0013ek3.jpg

dsc0014tj4.jpg

dsc0015ez3.jpg

dsc0016hq7.jpg

Bortsett fra og skifte farge og pup's så har jeg slengt inn 3 push/push potter, og en 4p5t switch, så nå har jeg ca 45 lyder jeg kan leke meg med B)

Endret av jealei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har alltid hatt lyst å f.eks skjære av og pusse en av "horna" på en strat for å prøve å se om det kan bli en fet annerledes shape :P

Foresten, spørsmål..

skrapa du bort lakken FØR du tok på klarlakk? :P

viss man vil ha en "slitt" gitar, så synest jeg den faktisk bør se naturlig slitt ut :P

selv om jeg egentlig foretrekker lakken clean.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan vet man om en squire er en standard eller noe annet? kan jeg se det noe sted? Har en gammel squire med hss oppsett, der det står stratocaster på headstocken er lik som gitaren på bildet..

Tja det avhenger av hva du mener med gammel da :) Det er blitt produsert en haug med ulike squier modeller gjennom årene og mange har ikke noen skikkelig modellbetegnelse engang. Men hvis vi snakker om de siste 5-10 årene er saken ofte relativt grei, da ser du det ganske enkelt på decalen på headstock og antall bånd på halsen.

Det man normalt kikker etter for å identifisere modell er produksjonsland, påskrift på headstock, type mekanikk, headstock form, trussrod forsenking, hvor mange bånd halsen har, materiale i kropp, osv, osv. Det er kort sagt summen av alle detaljer og påskrevet info på headstock.

Hvis du vil vite mer om din, så kom med noe info eller post noen bilder, så får vi se om det lar seg gjøre å identifisere den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.