Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

100 beste vokalister


FatCat

Anbefalte innlegg

Synes denne listen var meget bra! de har jo spurt dagens største artister om hvem som har betyd mest for dem, og lagt opp en statistikk derifra. Nå er det jo ikke sånn at Heavy metal er den "ledende" musikksjangeren i verden, og når en relativt ukjent artist feks jackie wilson har inspirert en stor artist som micheal jackson som igjen har satt store dype spor i dagens musikk (pop, rock OG RnB) vil jeg si at dette er en "større" vokalist en mange av de metallvokalistene som nevnes her...

men det er jo bare min mening da:)

På hvilken måte er listen "bra"? Ligger det noen som helst form for logikk bak måten artistene er plassert? Det at du ser et par navn du liker betyr ikke at listen er bra, det betyr bare at de har fått en og annen plassering der den skal være.

Men greit, hvis du mener at Christina Aguilera er en "større" vokalist enn Ronnie James Dio eller Ian Gillan så får det være din sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

selvfølgelig går det ann å sette spørsmåltegn med enkelt tilfeller, men her har de jo spurt noen av de største nålevende vokalistene om hvem som har vært de sine store forbilder, og personlig (min subjektive mening altså) er at vokalister (og musikere generelt) som har gjort et viktig innhogg i musikkhistorien ved å inspirere de nålevende "store" artistene, som bruce springsteen, bono, og andre som er viktige, ikke bare for heavymetal gitarister, men for stort sett alle, bør stå på en liste over store (les: great) vokalister gjennom tidene.

dette er jo bare min subjektive mening, og det skinner nok gjennom at jeg ikke er noe heavy metal fan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har jo UNNGÅTT metalvokalister. Uansett hva du måtte mene så er de vokalistene jeg har nevnt veldig populære, veldig innflytelsesrike, unike, og alt i alt meget viktige. Dessuten kan det diskuteres om Gillan faktisk kan kalles en metalvokalist, men han har uansett hatt stor betydning for metal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI! metal vokalister har UNNGÅTT å bli nevnt som idoler, forbilder og læremestere av de vokalistene som har blitt spurt om å ramse sine inspiratorer.

men de kunne nok ha lagt til noen heavymetal-,opera, frijazz-- og baltisk sigøynerswing vokalister for å gjøre det hele mer politisk korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lennon over Mccartney? Neh...

Var det det verste du greide å finne i den listen? Hva med bob dylan foran freddie mercury?

Dessuten kan jeg godt være enig i lennon over Mccartney. Begge er veldig gode bare så det er sagt. Men lennon har en mer særegen stemme og kul stemme, og jeg liker rett og slett best når han synger. Han kan synger drit bra rolig og mer rocket F.eks elsker jeg syngingen i A day in the life, refrenget i yes it is, og I want (sheswo heavy) for å dra opp noen flotte, men det finnes mange fler og det var kanskje ikke de beste ksmeplet men det eneste jeg kom på i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke no glad i Beatles, men Lennon er jo løøøøv.

Men ja, en ræv liste som alle slike lister.

Nina Simone og Kurt Cobain havner litt lengre bak enn de burde hvis vi snakker om evner her.

Lou Reed 62? Med all respekt, så fortjener han vel egentlig ikke å være på lista.

Endret av Heidi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Gillan og Halford har ihvertfall stor historisk betydning, og har særpreg i bøttevis. Det finnes ingen unnskyldning for å ikke inkludere disse på listen.

Akkurat det samme mener jeg,det er jo vokalister aboslutt alle med litt innsikt i musikk har hrt om,å har to TOTALT særegne stemmer.

Dette får meg til å lure på hvorfor Cobain er på lista å ikke feks Rob Halford eller Ian Gillan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,for å vise hvor lite The Rolling Stone bryr seg om sjangere som hard-rock og metal,siterer jeg fra ''The Rolling Stone record guide'' fra 1980 som jeg sitter med på fanget nå:

''Ac/dc is an australian hard-rock band whose main purpose on earth apparently is to offend anyone within sight or earshot.They succeed on both counts''

''Judas Priest:Gruntling,flailing Seventies hard rock,as vulgar as its name,but less euphonious.For lovers of recycled Led Zeppelin riffs only.''

Disse er bare et fåtall av band som blir slakta i den boka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme mener jeg,det er jo vokalister aboslutt alle med litt innsikt i musikk har hrt om,å har to TOTALT særegne stemmer.

Dette får meg til å lure på hvorfor Cobain er på lista å ikke feks Rob Halford eller Ian Gillan

Kurt Cobain har også ein veldig særegen stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.