Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste/Tøffeste Lyd


Greener

Anbefalte innlegg

Liker veldig godt dype men definerte basstoner, som Adam Clayton's sound på Pop.

Av samme grunn liker jeg veldig godt Stefan Lessards tone på særlig Before These Crowded Streets. Men Marcus Millers lyd er skikkelig knall den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

El-basser kalles ofte «bassgitar», og er jo igrunn bare en gitar som er stemt annerledes (*finne bomberom, men ikke det samme som kanonjon gjemmer seg i*). Hvorfor skal man ikke bruke vreng, plekter og akkorder på en bass? :)

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

El-basser kalles ofte «bassgitar», og er jo igrunn bare en gitar som er stemt annerledes (*finne bomberom, men ikke det samme som kanonjon gjemmer seg i*). Hvorfor skal man ikke bruke vreng, plekter og akkorder på en bass? :)

Jo, du kan bruke vreng, jo du kan bruke plekter, jo du kan bruke akkorder på en bass, gjør man alt dette samtidig, så høres det bare ut som en gitar, da mener jeg at man kan like godt spille gitar. Men det er min mening, happens to be.

No hard feelings :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marco Mendoza ønsker vi død over, av den enkle grunn av at han prøver å erstatte Phil Lynott.....

Marco er en trivelig kar og en "hired gun" du må nok heller rette irritasjonen din over på Sykes & Co. Hvis du synes Mendoza låter bæsj i den sammenhengen jeg viser til derimot, så er jo det en annen sak.

Endret av Greener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om konstruksjonen er basert på gitaren, skulle "The Fender Bass" ta over for tradisjonelle bass-/kompinstrumenter som tuba og kontrabass i den tidens popmusikk. Jeg vil si at slektskapet til el-gitar i bruk av teknikker, effekter osv. ikke var innlysende den gang, og ikke nødvendigvis i dag heller. Men det er ikke noe enten eller, man gjør det man liker best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers
El-basser kalles ofte «bassgitar», og er jo igrunn bare en gitar som er stemt annerledes (*finne bomberom, men ikke det samme som kanonjon gjemmer seg i*). Hvorfor skal man ikke bruke vreng, plekter og akkorder på en bass? :)

Nå synes jeg dere gitarister begynner å bli litt vel irriterende her inne :P

Jeg bruker vreng, plekter og akkorder rett som det er jeg, men som regel ikke samtidig (Eller, en mild vreng har jeg på hele tiden) Vet ikke hvorfor det ikke har blitt noe av, men jeg liker ikke å spille akkorder med plekter på bass av en eller annen grunn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.