Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste/Tøffeste Lyd


Greener

Anbefalte innlegg

Jeg så det hadde dukket opp noen nye tråder på vintagegitar forumet av typen "Beste (gitartype) lyd" Så jeg tenkte vi kunne ha det samme her. Jeg har jo ikke begrep om forskjeller hva angår dette instrumentet og om man kan kategorisere de på samme måte som med gitarer (Gibson vs Fender osv) Men jeg vet at jeg elsker soundet til enkelte bassister, men som vanlig er det vel en kombinasjon av instrument og artist.

Jeg innser forøvrig at det er meningløst at jeg som gitarist starter denne tråden, men.. tja..

Beste/Feteste sound i alle fall da.. Altså ikke beste artist, men sound.

Vær så presis som mulig i eksemplene - hvis du ikke har lyd/video så angi gjerne cd og spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Marco Mendoza - Dyktig session musiker men også kjent fra Ted Nugent, Thin Lizzy, Whitesnake osv. Jeg vet ikke hvor mye som ligger i instrumentet (eller hva det er..) Men Mendoza i jazz/funk/impro modus låter helt sinnsykt i mine øre. Jeg kan ikke beskrive det, men det låter så ekstremt tight, funky og glætt (når det skal) at jeg nesten får lyst til å bytte instrument :)

Marco Mendoza, Joey Heredia og Renato Neto - Live in L.A. (club gig - La Ve Lee)

Platen kan forøvrig kjøpes her : http://www.marcomendoza.com/

Mere Mendoza (Bay Area Backstage)

Jaco Pastorius - Jeg vet ikke hvor mye Jazz Bassen uten frets eller kabinettene med alu coner hadde å si, men når Hr. Pastorius fungerte så låt det !

Jam fra en instruksjonsvideo med blant annet Scofield

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The one and only: Lemmy!

For å være ærlig, lyden hans er en gitarlyd. Han spiller igjennom en gitarforsterker, han spiller med plekter, han bruker akkordgrep etc etc.

Før dere plekter fanatikere kommer, er ikke noe galt å bruke plekter, men synes plekter i denne sammenhengen framhever gitarlyden hans.

Jeg kan overhode ikke skjønne at Lemmys sin lyd har noe med bass å gjøre.

Men nå må jeg finnes nærmeste bomberom og gjemme meg godt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Marco Mendoza ønsker vi død over, av den enkle grunn av at han prøver å erstatte Phil Lynott.....

og når vi er inne på Phil Lynott:

Er og veldig glad i Geddy Lee's tone fra Rush in Rio:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.