Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson dark fire


whiplash

Anbefalte innlegg

Jeg tror:

- det er umulig å skille mellom en slik hærmættigittar og ekte vare i en bandsituasjon. Mulig også i en AB test.

- den blir for dyr til å folk gidder å bry seg nevneverdig.

- mange av oss som spiller gitar egentlig ikke er opptatt av hvordan gitaren låter, men om hvordan man blir oppfattet dersom man bruker en bestemt gitar.

- mange av oss gitarister vil ha mer enn én gitar, vi vil ha en samling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror:

- det er umulig å skille mellom en slik hærmættigittar og ekte vare i en bandsituasjon. Mulig også i en AB test.

- den blir for dyr til å folk gidder å bry seg nevneverdig.

- mange av oss som spiller gitar egentlig ikke er opptatt av hvordan gitaren låter, men om hvordan man blir oppfattet dersom man bruker en bestemt gitar.

- mange av oss gitarister vil ha mer enn én gitar, vi vil ha en samling!

det store gitarist-syndromet :P

neeeed mooore guitarssssss

har alltid vært skeptisk på de robot-tunerene da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det er kult at folk prøver ut nye ting med gitarer. Spesielt Gibson som omtrent ikke har forandret gitarene sine siden 60-tallet.

Men til gjengjeld føler jeg ikke for å betale i dyre dommer for uprøvet teknologi.

Altså, jeg synes det er kult at Gibson har et vintage preg, men om de lager nyskapende gitarer i tillegg er det bare et pluss.

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufff... synest dette ikkje er noko bra. Synest at folk skal kunne stemme gitaren sin sjølv uten nokon robot, imo. Kva blir det neste, kanskje ein gitar som spiller for deg?

Men dette er bare mi meining, lar resten av folket bestemme kva dei vil like sjølv.

Nå er jo den store nyheten her den såkalte chameleon tone, som modellerer tonen slik som enkelte Line 6 gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Designet var sinnsykt rått. Helt nydelig! Skulle bare ha fjernet plekterbrettet.

Men å være avhengig av å lade batterier for å spille gitar i tillegg til amp og ledninger og tjo-og-hei? Nei takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som litt tiltrekkende, er pick-up konfigurasjonen. Allikevel bra at Gibson har evne til å prøve noe nytt, og det er ikke utenkelig at denne kan selge selv om det neppe blir skyhøye salgstall.

Problemet er, etter min mening, at disse gitarene blir oppgradert mye nye porter, bedre batteritid, kjappere tuning o.l. for hvert år som går... Litt som PC'er, MP3-spillere, mobiltelefoner og lignende... Og det er ikke en bra ting!

Gibson selger visst "oppgraderingspakker" til Robot-gitaren sin allerede, slik at folk med den første versjonen av Robot-gitaren kan oppgradere til samme elektronikk som i Dark Fire... Og det ca. ett år etter at Robot-gitaren ble lansert...

Nei, holder meg til vanlig gitar jeg gitt! Får ikke merkbart dårligere batteritid der etter ett år iallefall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.