Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Roland cube 30x, funker den på scenen?


Anbefalte innlegg

Det eneste jeg har av forsterkere og effekter er min roland cube 30x, som jeg begynner å bli ganske lei av.

Det jeg lurer på, er om dere har hatt noen arfaringer med liknende forsterkere, og hvordan den funker på en scene sammen med et band. Blir lyden vrengt ved høyt volum? Noe irriterende med den? Går det an å bruke den på spillejobber?

*Venter i spenning på svar*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bruke en i Estland for et år siden, da lydfirmaet ikke holdt det de lovte. Verste spillejobben jeg har hatt. Var som å spille gjennom papp.

Så nei, den funker heller dårlig på scenevolum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man spille live, så mener jeg at 100watt transistor er minimum. Når det kommer til rør, så er det noe helt annet.

Men blir den micket opp, så går det vell an å få presset ut noe brukendes. Men ellers - uten oppmicking så blir det nok for lite for livebruk med trommer og helt band.

Da ville jeg satset på Vox AD100 av transistor og noe annet av rør..

Tingen med transistor, er at selv om det er en forsterker på 100watt så kan den låte mer enn bra nok til soveromsspilling i tillegg til live/bandsammenheng.

EDIT: Viss du micker den opp, så skal det gå fint, Men lyden i en 30watter er litt begrenset med tanke på dynamikk, trykk og headrom.

Du kan jo alltids prøve.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
Det eneste jeg har av forsterkere og effekter er min roland cube 30x, som jeg begynner å bli ganske lei av.

Det jeg lurer på, er om dere har hatt noen arfaringer med liknende forsterkere, og hvordan den funker på en scene sammen med et band. Blir lyden vrengt ved høyt volum? Noe irriterende med den? Går det an å bruke den på spillejobber?

*Venter i spenning på svar*

har spilt med noen kompiser og ein av dem brukte en roland cube-30x.

det var en liten sal. og den funket fint. men vist du skall spille ute så må du ha noe kraftigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en cube 30 spiller ikke særlig høyt nei. Du kan jo prøve å mikke opp den og se da..

Men skjønner ikke hvorfor alle skal ha så høy scenelyd. Er jo mye enklere å få god lyd ut til publikum når til blir mikka opp og justert skikkelig

Er ikke alltid at man har mulighet for å få det justert skikkelig, og når det gjelder rørforsterkere skal de jo gjerne kjøres så hardt som mulig.

edit: Og i dette tilfellet risikerer man jo at den ikke holder til øving heller, kommer veldig an på resten av bandet, spesielt trommis. =)

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja generelt blir lyden mye bedre uten hotplate, men skal man tenke helhetlig så vil lydopplevelsen være mye bedre for alle i lokalet(ja også de langt bak) hvis man mikker opp og kjører ut i PA.

Da slipper man at det er kun de som står på fremste rad som får en grei lydopplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.