Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Åherrejesus, for noen skills!


Metalbrain

Anbefalte innlegg

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg forstod det sånn at du prøvde å legge ord i munnen på meg leifandreas.

Skal roe meg litt ned her...

Men her er grunnen til at jeg HATER "sånne band"

I dag er det alt for mange artister ute som får gi ut musikk på grunn av penger, penger og penger.

Og når disse oversvømmer markedet - og blir støttet av fjortisjenter som ikke forstår seg mer på musikken enn

at det handler om "søte gutter"- blir det liten plass til overs for band og artister med litt dypere mening i musikken sin.

Det vi blir sittende igjen med er da one hit wonders som blir borte etter en uke eller to, og vi vil ganske sikkert gå lei musikklista vår etter et kvarter.

Men for all del gutta, hør på hva dere vil.

Greit at gutta vil vise hvordan sangene deres spilles, men jeg lagde ikke noen instruksjonsvideoer om fingerspill når jeg fortsatt slet med det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gjennom hele populærmusikk historien har vi hatt de mer eller mindre cheesy kommersielle artistene. Platebransjen bestemte i praksis hva folk skulle høre på i 50 og 60 åra. Men hva var motreaksjonen ? Beatles, Rolling Stones, Zeppelin..

Pop musikk har sin misjon selv om den er "dårlig" og kommersiell, den gir unge mennesker en smak på hva musikk er og for de som utvikler et mer "avansert" øre er alternativene nærmest uendelige i dag. Et sted må man starte som lytter også og unger og tenåringer vil forføres og bruke penger på "fashion" og plastikk trend, slik er det, og slik har det alltid vært. Men det er altså ikke grunnen til at hverken Malmsteen eller Mozart ligger på hit listene.. Tvert i mot faktisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så mange som tror de er så mye mer opplyste enn "alle de andre"? Hva gjør deres musikksmak så mye mer opphøyd enn musikksmaken til min kamerat sin 15 år gamle søster? Smak er smak og slik er det. Ja, det Jonas Brothers spiller er patetisk lett og like kreativt som ketchup på pølse, og ja, det er laget med penger i tankene, og ja, jeg avskyr det mer enn pesten, men vår smak er ikke mer opplyst fordi vi liker Racer X pga. Paul Gilbert spiller gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.