Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Åherrejesus, for noen skills!


Metalbrain

Anbefalte innlegg

Herregud. Greia er at ingen av dissa hadde blitt noe hadde det ikke vært for at en haug med jenteunger syns de er søte eller at de har støtte fra et milliardkonsern ! Gnome, samme for meg om du hører på de eller ikke, men det er ihvertfall ikke god pop. Og leifandreas? Er du ødelagt i hodet? Jeg har ikke sagt noe om at man må spille kjemperaske soloer eller være kjempegod på gitar for å være verdt å høre på.

Nei, jeg er ikke ødelagt i hodet. Jeg bare setter det på spissen, slik at til og med du kunne forstå det, noe du tydligvis ikke gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det jeg mener, er at Jonas Brothers - og andre lignende grupper som holder seg til 3-4 akkorder for hvert eneste musikalske stykke - blir populære nettopp fordi det er det eneste målet deres (å bli populære, altså). De holder seg til musikk som er forståelig for folk som ofte ikke en gang vet hva en akkord er. Resultatet blir helst fengende sanger som blir kjedelige etter kort tid.

+1 :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor dere ikke er begeistret for et band som kan fungere som en inngangsport til rockeverden til "dagens unge"?

er det ikke knall at lille ola kan tørke støv av den gamle el-gitaren til fattern som har ligget på loftet siden tidlig søttitallet, og lære seg yngdlingssangen sin på 1 time, for så å vise det til den sødeste jenta i klassen? Er det ikke bra at 7klassinger når vet hva en Gibson-gitar er?

Dere må jo skjønner at det ikke er vi som er målgruppa til dette bandet?

og når denne videon: http://www.youtube.com/watch?v=ScXLHgPcZuc

har blitt sett 44 millioner (!) ganger, så kan man ikke si at det er dritt musikk, kansje for deg, men ikke for verden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt "problemet" med disse videoene. Sikkert mange unge gitarspirer som har nytte av dem, så hvorfor ikke?

Musikken jeg lager er heller ikke noe spesielt vanskelig å spille, da fordi jeg ikke er noen supergitarist. Men det låter bra i mine ører, og det er viktigere for meg enn at jeg kan skryte av å ha spilt x-antall toner i sekundet under soloen.

Synes også popmusikk får mye pes. Selv om Jonas Brothers ikke er i mitt iTunes-bibliotek, så er jeg veldig glad i popmusikk, men helt mer dansbare greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må da få høre på det de vil, lage den musikken de vil og spille den slik de vil. Når det er sagt, så er jeg ikke storfan av Disneychannelmusikken i det store og det hele - og synes det handler lite om å glede seg med musikken, men mer om "den søte jenta" eller "de søte guttene" på scenen.

Jeg plukket ned en låt av Corbin Bleu, en annen Disney-artist som satses på, for en gitarelev og det slo meg at det er komponert etter beste muzak-prinsipp: Lite bevegelse i melodien, enkle rytmiske element og ingen dominantakkorder. Kort sagt skrevet for å være mest mulig lettfattelig.

Nå har jeg ikke hørt så jævlig masse på Hanna Montana, Jonas Brothers og whatnot - men jeg tviler på at låtene der følger noen annen formel.

Akkurat passe kynisk, Robert Iger.

Folk skal få høre på og tjene penger på hva de vil, så lenge det er moralsk forsvarlig - noe det på sett og vis er i dette tilfellet. Men jeg kommer som framtidig forelder og musikklærer å sørge for at barna får litt mer perspektiv på musikken og at de lærer seg å lytte skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskusjoner om hva som er god og dårlig musikk er nesten like håpløse som "hvem er verdens beste gitarist" diskusjoner :)

Jepp! Totalt meningsløst. Om det er bra eller dårlig er en smakssak. Det positive her er at det brukes ordentlige instrumenter og spilles av mennesker. Stort pluss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener, er at Jonas Brothers - og andre lignende grupper som holder seg til 3-4 akkorder for hvert eneste musikalske stykke - blir populære nettopp fordi det er det eneste målet deres (å bli populære, altså). De holder seg til musikk som er forståelig for folk som ofte ikke en gang vet hva en akkord er. Resultatet blir helst fengende sanger som blir kjedelige etter kort tid.

Word.

Nå er ikke jeg noe fan av JB, tvert imot, men det er vel musikk det også. Musikk trenger ikke være avansert for å være bra!

Alt for mange threads som det her på GitarNorge! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.