Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Åherrejesus, for noen skills!


Metalbrain

Anbefalte innlegg

Synes det er rart at noen i hele tatt lager en tråd om dette...

De sier de skal vise hvordan de spiller sangene, og så gjør de det. Helt feilfritt og på en helt fin måte. Hvorfor må de henges ut da? Hvis du ikke liker musikken så ikke hør på den da vel!! Hør på noe annet....

Kan tenke meg at de er bedre på gitar enn mange av dere som kommenterer negativt i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Synes det er rart at noen i hele tatt lager en tråd om dette...

De sier de skal vise hvordan de spiller sangene, og så gjør de det. Helt feilfritt og på en helt fin måte. Hvorfor må de henges ut da? Hvis du ikke liker musikken så ikke hør på den da vel!! Hør på noe annet....

Kan tenke meg at de er bedre på gitar enn mange av dere som kommenterer negativt i denne tråden.

Dette er et youtube-fenomen som eksisterer av en merkelig grunn, folk som henger ut andre musikere som de absolutt ikke tåler selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart at noen i hele tatt lager en tråd om dette...

De sier de skal vise hvordan de spiller sangene, og så gjør de det. Helt feilfritt og på en helt fin måte. Hvorfor må de henges ut da? Hvis du ikke liker musikken så ikke hør på den da vel!! Hør på noe annet....

Kan tenke meg at de er bedre på gitar enn mange av dere som kommenterer negativt i denne tråden.

Det var vel enkelheten i musikken som gjør dette såpass gøy!

Jepp - han spiller det feilfritt - men det er vel vanskelig å spille det feil også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonas Brothers er definitivt ikke dritt, de lager musikk til sitt publikum, og deres publikum er nok ikke fjortissgitarister som hører på progrock og death metal, sorry ass gutta, men vær så snill og ikke drit dere ut lengre nå wink.gif Det er god pop.

Kunne ikke sagt det bedre selv. Gå og legg dere nå.

Forøvrig (edit):

Herregud. Greia er at ingen av dissa hadde blitt noe hadde det ikke vært for at en haug med jenteunger syns de er søte eller at de har støtte fra et milliardkonsern ! Gnome, samme for meg om du hører på de eller ikke, men det er ihvertfall ikke god pop. Og leifandreas? Er du ødelagt i hodet? Jeg har ikke sagt noe om at man må spille kjemperaske soloer eller være kjempegod på gitar for å være verdt å høre på.

Populærmusikk er musikk som er akseptert av et bredt publikum. Dermed motsier du faktisk deg selv ganske greit ;) Og leifandreas er nok dessverre ikke helt ødelagt i hodet. Gutten trekker enkelt og greit analoger mellom deg og shredd-fanatikere, da din oppførsel ligger i samme bukt som den nevnte folkegruppe.

Nå skal det sies at jeg langt i fra er et fan av JB, men det skal også nevnes at jeg er et enda mindre fan av barn som rakker ned på lignende pop-gruppers effektive enkelhet - da ofte begrunnet av at de (barna) kan spille et mer teknisk avansert stykke, som i de fleste tilfeller er komponert av noen helt andre. God natt.

Endret av -MB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av verdens bestselgende pop og rock låter består av 3-5 åpne akkorder som alle kan lære seg å spille.. Hva tror dere ligger i begrepet pop egentlig ?

Jeg skjønner ikke poenget med denne tråden. Om noen vil lære seg en eller annen slager av et eller annet fjortisband så er da vel det helt streit ? Jeg kan ikke forestille meg noe bedre tidsfordriv for de oppvoksende generasjoner i en verden der ingen gjøre noe som helst selv lenger..

Endret av Greener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På med skylappene gutter! Vi kan ikke tillate at noen lager en sang med mindre enn fem akkorder! Jeg foreslår to uker på gutterommet med intense skalaøvelser, rens hjernen for alle minner om disse Jonas Brothers gutta. Selv om vi kanskje ikke er kapable til å lage en eneste låt som vi egentlig kan stå for, så kan vi i det minste lage noe som vi synes er tøffe saker. Olmt blikk og flygende hår er en vinner! Bare alle andre i verden som enda ikke har forstått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det betyr ikke at den er bra av den grunn...

Dette er vanskelig. Salgstallene tyder på at det er en del som ikke er enige med deg. På den annen siden, fluer koser seg på bæsj, og de er det mange av.

Hadde jeg hatt fasitsvaret på denne gåten, hadde jeg hatt en annen jobb, og en annen lønn enn det jeg har nå.

Snevrer man seg inn til "den rette tro" innenfor musikk går man glipp av mye. Det er noe jeg har lært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en sang er bra eller ikke, avhenger helt av hvem som vurderer. Den nyeste Kaptein-Sabeltann plata vil fremstå som bæsj for en voksen 40-åring, men den samme 40-åringen kan likevel finne på å kjøpe den samme plata til sin 4-årige sønn, som føler at dette er verdt rent gull.

Det jeg mener, er at Jonas Brothers - og andre lignende grupper som holder seg til 3-4 akkorder for hvert eneste musikalske stykke - blir populære nettopp fordi det er det eneste målet deres (å bli populære, altså). De holder seg til musikk som er forståelig for folk som ofte ikke en gang vet hva en akkord er. Resultatet blir helst fengende sanger som blir kjedelige etter kort tid.

Endret av -MB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.