Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Installing Cubase LE på Mac


Gjest Elma

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en ekte versjon av Cubase LE som jeg ønsker å innstalere på min iMac. Verjonen er for Windows og Mac iflg. manual. Dette Cubase LE er innstalert på en Windows maskin på jobben, uten at jeg tror det er problemet. Jeg har Authorization Number, så ektheten i det er OK. Dette fulgte med et lydkort (Lexicon) som ble kjøpt på jobben for noen år siden. Problemet er at jeg ikke får innstalert det på Mac.

Følgende skjer: CD kommer frem på desktoppen. Jeg dobbelklikker og får opp Lexicon installer vinduet. Der ligger ikonet Cubase LE Installer. Jeg dobbelklikker og får opp Cubase LE vinduet og klikker Continue. Får opp License vinduet og aksepterer denne. Da får jeg spørsmål om hvor jeg ønsker å instalere Cubase, markerer Macintosh HD og trykker install. Da begynner den på installeringen i ca 2 sekunder og så kommer følgende beskjed opp: An error occurred that prevented the instalation from completing. Der står jeg nå. Er det slik å forstå at dette ikke kan installeres på min Mac. Hvorfor? Som sagt, dette er ekte vare. Kan noen hjelpe meg?

Tilleggsopplysning er at dette ikke skal brukes med den hardwaren (Lexicon Omega) den kom med og at undertegnede ikke er den skarpeste kniven i skuffen når det gjelder musikksoftware. Grunnen til ønske om å få installert dette, er for å kvesse kniven på dette området.

Jeg takker på forhånd for hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

første innskytelse er .. kjøp pc.. :lol:

men til problemet.. det kan være flere ting som er feil.. for eksempel feil på CD'n.. ganske enkelt. Det er viktig at du har lisensnummeret, mener å huske at LE benytter kun lisensnummer som autorisasjon. Er CD'n gammel kan det være at det er en av OS-oppdateringene til Mac (enten en du mangler, eller den andre veien).

tittet litt hos Steinberg.. og fant denne infoen som kan være relevant:

http://knowledgebase.steinberg.de/98_1.html

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kommentaren overså jeg lett. Pc blir ikke aktuelt. Skal sjekke ut linken. Har vurdert Logic. Må bare få ut fingern og bestemme meg for et lydkort.Vurderer USB kontra Firewire. Har sett på den nye mikseren til Alesis med Firewire Audio interface. Ser fantastisk flott ut. Men kom gjerne med innspill hvis noen har noe. Takk så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil man ikke og kunne få feil hvis lisenskoden er brukt en gang før? Og ikke hør på han over her om å kjøpe windows. Istedet så kan du kjøpe Logic Pro eller noe som funker på mac. :D

logic pro er et godt alternativ - spesielt etter at det ble så billig..

men det er ikke slik at lisenskoden bare kan brukes en gang.. slikt gjelder kun ved challenge/response registreringer (som bla.a. Native Instruments benytter) - det går også an å administrere den typen lisenskoder - der man melder lisensen av en maskin for å få anledning til ny registrering.

amatør.. ! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at jeg får kjøpe noen blomster til kona for å frigjøre kapital til kjøp av mykvare. Takk til dere som prøvde å hjepe meg.

Grohl: Har sendt deg en PM vedr. lydkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.