Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger hjelp til å spille på 2 strenger eller flere


Frostskog

Anbefalte innlegg

Hallo!

Eg har en gitar stående og syns virkelig eg burde lære meg og spille på den.

Altså, det eg trenger litt hjelp til er og spille, enkelt og greit. prøver og lære meg sangen Lost Wisdom av Burzum, men hvrdan skal eg slå på strengene?

går fint når bare en streng skal spilles på, men 2 da blir det bare rabalder og styr :S

Noen som har tips? og musikklærer/skole er ikkje aktuelt :)

Noen fine videoer, om akurat dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skal spille sanger der det spilles på 2 strenger samtidig noen plasser (introen til Nothing Else Matters feks.) er det greit å lære seg fingerspill med høyrehanda. Altså uten plekter. Jeg bruker vanligvis tommelen og pekefingeren, men du må nesten finne ut hva som passer best for deg. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo greit å få både skriftlige tips og se på instruksjonsvideoer om dette emnet... men det er jo bare slik at uansett hvordan en vrir og vender på dette så er det en treningssak! Ingenting kommer av seg sjøl, så det er øving som skal til... og brått så har en skjønt hvordan en skal gjøre det for å få den lyden en ønsker sjøl... eller for å få til en teknikk som passer seg sjøl. Det er vel slik at dette er ett av de emnene som ikke har noe fasitsvar... egentlig...?

Regner med at hvis vi hadde trommet sammen en hel gjeng her fra forumet, så hadde vi fått like mange forskjellige nyanser av teknikker som vi hadde hatt gitarister. Noen fellesnevnere hadde nok gått igjen, men hver gitarist har jo etter det jeg har erfart sin egen vri som passer vedkommende best. Det gir seg jo også gjerne utslag i forskjellige lyder fra ellers likt utstyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebjørn Nilsens gitarbok. Alt annet blir for vanskelig for deg å starte med.

Er enig med gummitz. Mulig at introen til "nothing else matters" gir deg litt trening i å spille på mer enn en streng, men den er ikke til noen hjelp hvis du ikke kan å spille gitar fra før. På meg høres det ut som om du trenger grunnleggende trening, og da er en gitarbok i dette sjiktet det bør satse på. En gitarbok er heller ingen distraksjon, i motsetning til den store verdensveven ;)

Endret av metalhead
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.