Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Artikkel der Jack Bruce seier "Fuck of, Led Zeppelin, you're crap!"


Toften

Anbefalte innlegg

Nokon som har lest artikkelen i NME, der Jack Bruce seier "Fuck off, Led Zeppelin, you're crap?"

Vist ikkje, her har du linken: http://www.nme.com/news/led-zeppelin/40867

Synest dette var eit veldig rart sagt av Jack Bruce. Både Led Zeppelin og Cream har vert sentrale i musikkhistorien.

Jack Bruce uttaler seg her i artikkelen om kos dårleg Led Zeppelin alltid har vert, etter hans meining. Han meiner at Led Zeppelin får alt for mykje oppmerksomheit for igjenforeningskonserten sin. Han meiner også at Cream skulle ha fått mykje meir oppmerksomheit rundt sine igjenforeningskonserter, fordi dei ikkje bare holdt ein konsert slik Zeppelin gjorde, men fleire. I tillegg meiner han at Zeppelin-konserten var slapp, og han meiner at Jimmy Page bare er eit null forhold til Eric Clapton. Meiner at eg lukter litt sjalusi her (?).

Respekterer både Led Zeppelin og Cream som nokon av mine favorittband, og Jimmy Page og Eric Clapton som to store inspirasjon's skilder for meg. Trudde aldri at Jack Bruce ville sei noko slikt, trudde også at han faktisk respekterte Led Zeppelin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jack bruce må jo minst være retardert for å klare å lire av seg noe sånnt..

Page er fantastisk og har som toften sa vært ekstremt sentral i musikkhistorien.

En ting er å ikke like musikken til zeppelin men dårlig er det ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktum er at Cream ville blåst Zeppelin av scenen hvis begge hadde spilt i dag, de var rett og slett et tightere live-band. Kan ikke si at de hadde bedre sanger, da, men jeg vil påstå at de var bedre live.

Forresten, den videoen er ganske urettferdig mot Page. Han var ganske langt nede på den tiden, og spilte HELT for jævlig. Jeg kan finne fram en video fra Harrisons konsert for Bangladesh, der Clapton er på bærtur. Fyren er fremdeles en bra gitarist, og det er Page også til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[digresjon]Etter min mening er ikke tight nødvendigvis et krav for å være bra live. Ikke alle stilarter hvor man skal være like tight.[/digresjon]

Robert Plant kan synge. Og som en som aldri har vært særlig fan av noen av de nevnte band, så kan jeg ikke si at jeg ser på noen som bedre eller dårligere. Den største forskjellen for meg er at LZ har en bra vokalist/frontfigur. Cream er jo bare en sær versjon av The Shadows.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fælt å si det, men jeg er litt enig med han.

Jeg og. Alltid synes Zeppelin har vært relativt middelmådige greier. Har jo glimtet til i blant, selvsagt. Men at de har påvirket og står sentrale i musikkhistorien, er det vel ingen tvil om.

Endret av Gersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fantastiske med page er at han har lagd det aller meste av sangene og produsert albumene til zeppelin.

Og det er ikke reint lite av de greiene han har lagd man kan finne igjen i musikk som er lagd 20 år seinere..

Trenger ikke å være rakettforsker for å skjønne at mannen er genial..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.