Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall JTM-45


EinarG

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen!

Jeg sikler noe utrolig på den gode gamle marshallen JTM-45.

Så jeg tenkte jeg skulle spørre her på forumet om noen vet om noen som lager gode og rimelig billige JTM-45 kloner?

Sett en del på ceriatone sine, det virker jo greit, og ganske billig.

Men, alternativer ville vært greit! Marshall produserer vell ikke JTM-45 lenger?

Sett en reissue av noe slag for en tid tilbake, men det var handwired, og sikkert dritdyr.

Sleng på med linker og forslag! Gjerne forslag til lignende forsterkere også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marshall produserer både JTM-45 RI og handwired så vidt jeg vet. Mange gode kloner og selvbygg er det også å få.

Ligger en original med pinstripekasse (den gamle pinstripen min) til salgs på Jam's sider i Sverige. Det må vel være det beste.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikke modellen i noen norske butikker, og jeg finner heller ikke dealers i norge når jeg søker på marshall sine nettsider.

Ergelig. Jeg får vell prøve å finne en god ceriatone, evt få de til å bygge en til meg. Er bare så leit nå som dollaren er blitt såpass høy igjen.

Den så sweet ut! Hvordan er foresten JTM-30 komboen i forhold?

Endret av Earfalas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri testet en JTM-30 combo. De ble produsert fra 94 til 99, og er vel regnet for å låte mer Fender enn Marshall. Hvis du er ute etter klassisk JTM-45 lyd er det vel en amp med KT66 rør i utgangen, og rørlikeretter, du bør se etter syns jeg. Ser at også JTM-45 RI blir levert med andre rør, men det går sikkert å bytte. Jeg har hørt mye skryt av Metro-amp sine kloner, men de er vel også dyrere enn Ceriatone.

Det er vel minst en Marshall butikk i hver by ut i fra min erfaring. Stikk innom musikksjappa og spør om de kan skaffe en JTM-45 RI, og for hvilken pris. Den skulle være der i løpet av noen dager. Marshall har stort importlager for hele skandinavia i Sverige, så varene kommer rett derfra.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.