Web Analytics
Jump to content

På jakt etter rørforsterker.

Ixnay
 Share

Recommended Posts

Heisveis folkens. Jeg har spilt gitar i to år, og har hatt en Peavey transtube forsterker på 15w. Jeg føler at jeg trenger, og har lyst på en ny forsterker.

Jeg spiller i all hovedsak all type musikk, utenom cuntry. Liker spesielt musikk av typen til Satriani, Clapton, og ellers mye metal og rock.

Jeg har tittet på Engl forsterker, en Screamer, og jeg lurte på hva dere hadde å si om denne. Evt. om dere har noen bedre forslag til hva jeg burdte investere i.

Jeg har ingen begrensning på hvor mye jeg kan bruke på forsterker, men jeg vil gjerne holde det under 10 000. Den skal brukes til både fornøyelse og evt. bandpractice =)

alle svar taes imot med et takk.

Satriani og Clepto er jo to vidt forskjellige lydbilder.

Hvilket budsjett har du?

Ser for meg å kjøpe en god rørcombo og peise på med pedaler, som foreslått tidligere- er en go ide!

Kjøp en god "clapton-amp" og bruk pedaler for å få Satriani-lyden. Det tror jeg vil gi best resultat.

For det er vanskelig å gå andre veien - om du skjønner.

(beklager - jeg har ikke privilegiet å edite ting jeg har skrevet :( )

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Heisveis folkens. Jeg har spilt gitar i to år, og har hatt en Peavey transtube forsterker på 15w. Jeg føler at jeg trenger, og har lyst på en ny forsterker.

Jeg spiller i all hovedsak all type musikk, utenom cuntry. Liker spesielt musikk av typen til Satriani, Clapton, og ellers mye metal og rock.

Jeg har tittet på Engl forsterker, en Screamer, og jeg lurte på hva dere hadde å si om denne. Evt. om dere har noen bedre forslag til hva jeg burdte investere i.

Jeg har ingen begrensning på hvor mye jeg kan bruke på forsterker, men jeg vil gjerne holde det under 10 000. Den skal brukes til både fornøyelse og evt. bandpractice =)

alle svar taes imot med et takk.

Orange Tiny Terror, en fantastisk røramp for en rimelig penge. Jeg har brukt den i to mnd nå og min Marshall JCM 800 50w er satt bort for en stund....Finn deg ei sjappe og test den!