Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bedre lyd i ibanez?


oldskoolstuff

Anbefalte innlegg

Ok,men då bytter eg alle mic eller ?totalt 3 stk?Det står v1 s1 og v2 på den .

Hvis man bytter til duncan blackouts må man vel ha batteri og alt. Som sagt så er jeg veldig fornøyd med Dimarzio Super Distortion i min. Er konge metal lyd! Høyt output og alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Castor er "spot on" i innleggene sine !

Det finnes masse alternativer og ja jeg ville ha byttet alle pu'ene egentlig. Hva du velger avhenger av hva du ønsker i forhold til lyd. DiMarzio er "standard" på RG fordi Vai & Co bruker de, men vil du i en annen retning lydmessig bør du kanskje velge noe annet også. (selv om DiMarzio også selvsagt selger mer "vintage" orienterte pickup også)

"Vintage" "Paf" osv er klassisk lydende ting. Du kan jo også bytte plekterbrett slik at du får Humbucker+singelcoil+singelcoil for en mer "strat" orientert lyd. Valgene er mange.. :)

RG 550 er kjempegitarer forøvrig (hvis man liker slikt) og tilsvarende gitarer i dag koster faktisk en liten formue. Er din laget i Japan forresten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1 på L-500XL, for all del, men hold deg unna billlawrenceusa.com! Det er ikke den «ekte» Bill Lawrence. Det har vært mye styr med dette i det siste... Her har du de skikkelige sakene!

Å definere hva som er "ekte" Bill Lawrence mic`er er ikke helt enkelt :-) For noen er den ekte BL mic den som Dimebag

brukte (BL-USA), for andre er det mic`er laget av Bill and Becky (Willie Stitch).. En ganske så lang og forvirrende historie..

Hvilken er best...? Rakker`n om jeg vet.. Har prøvd BL-USA og de er helt RÅ....

Mvh Søren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Castor er "spot on" i innleggene sine !

Det finnes masse alternativer og ja jeg ville ha byttet alle pu'ene egentlig. Hva du velger avhenger av hva du ønsker i forhold til lyd. DiMarzio er "standard" på RG fordi Vai & Co bruker de, men vil du i en annen retning lydmessig bør du kanskje velge noe annet også. (selv om DiMarzio også selvsagt selger mer "vintage" orienterte pickup også)

"Vintage" "Paf" osv er klassisk lydende ting. Du kan jo også bytte plekterbrett slik at du får Humbucker+singelcoil+singelcoil for en mer "strat" orientert lyd. Valgene er mange.. :)

RG 550 er kjempegitarer forøvrig (hvis man liker slikt) og tilsvarende gitarer i dag koster faktisk en liten formue. Er din laget i Japan forresten ?

Ja ,den er laga i Japan.Takker for gode og forskjellige svar her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å definere hva som er "ekte" Bill Lawrence mic`er er ikke helt enkelt :-) For noen er den ekte BL mic den som Dimebag

brukte (BL-USA), for andre er det mic`er laget av Bill and Becky (Willie Stitch).. En ganske så lang og forvirrende historie..

Hvilken er best...? Rakker`n om jeg vet.. Har prøvd BL-USA og de er helt RÅ....

Jeg har kun hørt det motsatte. :P Men den er garantert bedre enn Dimebucker anyway, makan til bassy, grumsete skrot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har restaurert en 89* RG550.

Jeg kjøpte Syemore Duncan "Duncan Distorsion" til den.

kom på 1100,- for begge mikkene fra en E-Bay store.

De original låter dødt og har etter min mening dårlig lyd.

Ville helst hatt DiMarzio i men får ikke kjøpt de fra USA.

Gidder heller ikke bruke 3000 på å kjøpe DiMarzio i Norge.

http://forum.vintagegitar.no/index.php?t=m...t=0&rid=102

Her er link til restaureringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.