Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Diezel forsterkere, forskjell på Herbert og VH4?


Sorg

Anbefalte innlegg

Begge har vel litt "metallamp" preg over seg!

Hadde VH4, den låter bra men ble kanskje litt steril og kald hvis jeg skulle sette

fingrene på noe.

Når det gjelder forskjellene er det ingen annen mulighet enn å prøve, noen liker

kun VH4 og noen Herbert...

Her er forresten hva David Friedman sa om Diezel på HRI:

Most likely not. The Diezels alone would not get you a big guitar sound its the blend of them with other amps that just get huge. It seems that most people that use them use them with another amp or at least the rigs that I have done. Dave

Friedman har satt sammen mange av de største stjerneriggene i bransjen så han vet hva han snakker om.

Jeg har også lagt merke til det samme, de som bruker Diezel gjør det nesten alltid i en multiamp setup.

Så det senest med Neal Schon som bruker VH4 samtidig med Marshall JVM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller på Diezel Herbert selv, og etter min mening er det en ganske så allsidig amp, tross hva enkelte på forumet mener - men den diskusjonen tar vi ikke opp....igjen....

Temmelig fin cleankanal til å være high-gain amp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingen tvil om at det er Herberten som er ment for metal. Den er laget for metal. Og duger også godt til metal, har en selv.

Nja...

Jeg ser like mange metalgitarister med VH4, men det kan ha endel med at den kom først+at

det finnes haugevis av Adam Jones fanatikere der ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den låter moderne ja, men klarer fint å få skrudd med typisk gammeldags rockelyd i ampen også(tenk AC/DC osv).

Den er dog rett på kornet og lite tilgivende, da alt du gjør normalt kommer klart frem. Eneste ampen jeg har prøvd som er enda mindre tilgivende er Marshalls nye Vintage Modern.

I tillegg har den jo et hav av muligheter, med 2 master volum, og volum på alle kanaler, slik at du kan justere preamp og powerampstyrke på alle kanaler, og du kan om du har et midibrett ha de 2 mastervolumene forskjellig på alle kanaler, dermed 3(6 om man medregner volumboost muligheten) forskjellige settings + midcut funksjonen som du også kan bruker på hver kanal. I tillegg er 2'er kanalen 2 kanaler i en, dog dette er ikke midiswichbart uten en mod fra noen. Så jeg vil si det er en av de mere allsidige toppene der ute. Men igjen vil det jo alltid være smak og behag når det kommer til lyd.

Heftelsen med denne ampen for noen, er at det tar kanskje et år med mye skruing å forstå hvordan alt henger sammen. Jeg syntes jeg fikk knall lyd med en gang jeg kjøpte, men nå når jeg har styrt med den i noen år er det jo en helt annen amp, til det bedre naturligvis.

VH4 har jeg ikke prøvd noe annet enn kort i musikksjappa, så har ikke den samme oversikten over den. Men den har vel igjen 4 kanaler, og vil nok også være en allsidig amp. Grunnen til at jeg valgte Herberten var midcut funksjonen, da den om du spiller litt hardere metal, er en meget fin liten sak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.